Gå til innhold

Dc++ gjør mapper korrupte


sitelux

Anbefalte innlegg

Gå i settings/advanced å se om du har slåt av 'Enable automatic SFV checking' - denne funktion er noget dr*tt.

Haha, jeg er spent på hva argumentasjonen din for å skru AV sfv-sjekking... Sfv er en vidunderlig fil som bør følge med det du laster ned så du kan sjekke om filen(e) har blitt lastet ned korrekt. Jeg vegrer meg for å laste ned ting uten medfølgende sfv.

Samme her. Laster nesten aldri noe uten sfv og nfo. Folk som sletter disse filene har ikke skjønt hva det går i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! har hatt samme problem selv.. bare at her ble hele disken korrupt, windows ga meg meldinger om disk E hele tida.. mista over 80GB med diverse filer.. så starta jeg windows på nytt.. og chkdisk startet.. lot det kjøre.. og alt var på plass.. så gikk det ei stund.. å det samme skjedde igjen.. startet på nytt, chkdisk kjørte.. kom inn i windows.. da var alt borte.. så bytta jeg til noe annet enn dc.. å etter det har jeg ikke hatt det problemet

Lenke til kommentar
Gå i settings/advanced å se om du har slåt av 'Enable automatic SFV checking' - denne funktion er noget dr*tt.

Haha, jeg er spent på hva argumentasjonen din for å skru AV sfv-sjekking... Sfv er en vidunderlig fil som bør følge med det du laster ned så du kan sjekke om filen(e) har blitt lastet ned korrekt. Jeg vegrer meg for å laste ned ting uten medfølgende sfv.

Du får med sfv fila uansett om automatic sfv checking står på eller ikke. Så bruker du bare et lite kjekt program som f.eks QuickSFV til å sjekke filene du laster ned.

Lenke til kommentar
Hver gang jeg åpner dc så deler den ikke alt jeg har bedt den om å dele. Går inn på shared og finner ut at noen mapper har 0 byte..... Går inn på harddisken og finner ut at mappa har blitt korrupt og unreadable(uleselig) etter at jeg starta dc. Starter pcen på nytt og chkdsk retter problemet, men når jeg går inn i dc på nytt skjer det samme, men kanskje med andre mapper. Drit irriterende.

 

Noen her som har forslag på hva det kan være, eller har det samme problemet??

Siterer meg selv jeg, føler at diskusjonen er litt på avveie :roll:

Er det ingen her som har noen fornuftige forslag på hva det kan være??

Lenke til kommentar
Du får med sfv fila uansett om automatic sfv checking står på eller ikke. Så bruker du bare et lite kjekt program som f.eks QuickSFV til å sjekke filene du laster ned.

Vel, har du PÅ automatisk sjekking av sfv så vil dc++ sjekke fortløpende og laste ned korrupte filer på nytt, helt automatisk. Jeg har både på automatisk sjekke og bruker hksfv til å sjekke etter ferdig nedlasting.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tror jeg endelig har funnet svaret. Hvis du passer på å besøke alle mappene du deler og kaskje åpne en fil eller to før du starter dc, slipper du problemet... Har hvertfall virket hittil..... ;)

 

EDIT: Etter litt "forsking" har jeg funnet ut at hvis du gjør følgende med alle partisjoner du deler noe fra, slipper du problemet:

1. Gå inn på partisjonen fra f.eks Min datamaskin. Partisjonen er f.eks

"Lokal disk D:"

2. Merk alle mappene

3. Trykk "Alt Gr" + enter tasten (for å se engenskapene til alle mappene)

ELLER du kan høyreklikke og egenskaper/properties

 

Hvis du gjør det med alle mappene du deler hver gang før du går inn i DC slipper du korrupte filer.....

Endret av Stian87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...