Gå til innhold

Dc++ gjør mapper korrupte


sitelux

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg åpner dc så deler den ikke alt jeg har bedt den om å dele. Går inn på shared og finner ut at noen mapper har 0 byte..... Går inn på harddisken og finner ut at mappa har blitt korrupt og unreadable(uleselig) etter at jeg starta dc. Starter pcen på nytt og chkdsk retter problemet, men når jeg går inn i dc på nytt skjer det samme, men kanskje med andre mapper. Drit irriterende.

 

Noen her som har forslag på hva det kan være, eller har det samme problemet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du link til chkdsk?

Har du link til chkdsk???????

 

hehe, chkdsk er det samme som du får hvis du ikke slår av maskinen din på rett måte.....du kan kalle det "scandisk" ;)

:lol:

 

At det er mulig, sorry, har aldri brukt scandisc /chkdsk i XP ;)

for å kjøre "scandisk" gjør følgende hvis du ikke vet det...

åpne run/kjør meny og skriv chkdsk /f du vil da få skørsmål om du vil kjøre en disk sjekk ved neste omstart, trykk j/y

det tar litt tid :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det er ikke harddisken... det er 100% sikkert dc, fordi det skjer bare når jeg går inn på dc.....

Hei,

 

Bedste versjon av DC++ er fremdeles .401 - men tror ikke at det er DC++ der lager trøbbel.

 

Gå i settings/advanced å se om du har slåt av 'Enable automatic SFV checking' - denne funktion er noget dr*tt.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Kan ikke være den funksjonen..... Den har alltid stått av...

Noen andre forslag fra noen?

 

Edit: Jeg har installert windows på nytt 2 ganger (ikke bare pga dc), men det er ikke windows tror jeg... Klikker hver gang jeg går inn i dc

Endret av Stian87
Lenke til kommentar
Gå i settings/advanced å se om du har slåt av 'Enable automatic SFV checking' - denne funktion er noget dr*tt.

Haha, jeg er spent på hva argumentasjonen din for å skru AV sfv-sjekking... Sfv er en vidunderlig fil som bør følge med det du laster ned så du kan sjekke om filen(e) har blitt lastet ned korrekt. Jeg vegrer meg for å laste ned ting uten medfølgende sfv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...