rolvat Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg har litt problemer med å få tatt bra bilder med exilim z4 inne hvor det er halvbra lys....Kameraet slår automatisk på blitzen, men da blir bildene mer uekte...midtpunktet i bildet blir flashet opp, mens ting som er på siden eller lenger unna, blir mørkere. Jeg leste om en form for uoriginal firmware update, så man kan regulere lukkertiden selv, så det er mulig med bedre bilder i mørke omgivelser etc.... Noen som har peil? Må jeg ha nytt kamera kanskje? Lenke til kommentar
gudesen Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 på mitt exilim-kamera kan jeg ganske enkelt velge å sla av blitz-automatikken. Det er i allefall billigere enn å kjøpe nytt kamera... Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 På stort set alle kompaktkameraer har blitzen ikke en særligt stor rækkevidde, så hvis du vil have noget med på billedet der befinder sig mere end 3-4 meter væk lader det sig ikke gøre i mørke omgivelser. Gå enten tættere på eller vælg en længere lukkertid og slå blitzen fra, som gudesen også anbefaler (og husk stativ eller sæt kameraet på et fast underlag...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå