Gå til innhold

nikon 3700 vs canon ixus IIs..eller...?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe et digitalkamera til rundt 2000 - 2300 kr i gave.

Jeg har selv casio exilim z4, som jeg er delvis fornøyd med, bilde kvaliteten

kunne vært bedre....men lite, fint og praktisk (bedre enn min forgjenger; casio z2)

Jeg ser etter et kamera der bildekvaliteten er mer vektlagt, men der også kameraet ser ålreit ut, og ikke er alt for stort.

Jeg har lest mye positivt om nikon coolpix 3700, som skal ta veldig gode bilder. Jeg finner det til 2300. På formusiden her blir det sagt at det ligger på 1800, hvor?..

Og Canon Ixus IIs ligger på 2000... er ikke dette et meget bra kamera som tar gode bilder?

Eller hva med Canon powershot a400....?

Det er så mye å velge mellom, noen gode tips/råd?

Endret av rolvat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle 3 kameraer du nævner er gode all-round kameraer, men ixus II(s) har kun 2 x optisk zoom og Canon A400 kun 2,2 x optisk zoom med en vidvinkel på 45mm (modsat Nikons 35mm), hvilket ikke gør A400 egnet til at tage indebilleder, da det bliver svært at få ret meget med på billedet.

Jeg har selv Nikon Coolpix 3700 og er meget tilfreds med det, så det ville være mit valg.

Lenke til kommentar

Både Nikon og Canon producerer kvalitetskameraer, så om det ene kamera er bedre end det amdet er svært for mig at sige. De 3 x zoom tror jeg du vil sætte pris på, selvom der jo ikke er så stor forskel i forhold til 2 x.

Desuden synes jeg Nikon 3700 har nogle fordele, såsom god videofunktion og 15 'scene modes' der er med til at give gode billeder i alle situationer - så bortset fra zoom, så synes jeg at Coolpix 3700 er et lidt bedre kamera end Ixus II.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...