Gå til innhold

MSI K8N NEO2 Platinum nekter å boote!

Betroz

Anbefalte innlegg

Mitt MSI K8N NEO2 Platinum hovedkort nekter å boote opp! Etter å testa å overklokke min Athlon64 3500+ 90nm CPU (som kjøles av Swiftech MCX6400-V) så kommer jeg ikke engang til POST. Nevne at jeg har OCZ PC3200 Platinum R-2 minne og en Antec 480W PSU også. Prøve å forklare åssen dette gikk til så kort jeg kan :

Satt sammen de nye tinga og flasha BIOS til 1.37 beta som de fleste bruker. Gikk inn i BIOS og satt ting til default og startet installasjonen av Windows XP (med SP2). I begynnelsen av installasjonen fikk jeg en bluescreen med dumping av minne! Restartet og så funket det, installerte resten med programmer, drivere osv. Dagen etterpå skulle jeg teste å overklokke. Gikk inn i BIOS og stilte på det vanlige, og prøvde meg på 11 x 273 = 3003 MHz. Vet jeg ikke kan kjøre på det med luftkjøling, men ville bare se om prosessoren ville starte Windows eller iallefall BIOS POST, men den hang seg med engang. Greit nok, må lavere. Jeg måtte jeg resette CMOS for at PC’n skulle starte, gikk inn i BIOS og prøvde meg på 2.6 Ghz, noe mitt oppsett burde absolutt klare. Men neida. Fikk error i Prime95 og SuperPI på 2.5 og 2.4 Ghz også! Prøvde å sette opp vcore, men uten nytte. 2.4 Ghz burde jeg uansett klare! Mange som klarer 2.8 på luft med 3500+ Winchester jo! Da tenkte jeg at min Swiftech MCX6400-V ikke har god kontakt med CPU, så jeg tok den av, og gjorde det på nytt igjen, denne gang enda mer nøye og strammet skruene skikkelig. Resatte CMOS, og gikk inn i BIOS etterpå igjen. Prøvde meg på 2.6 Ghz igjen med max vcore, som merklig nok blir bare 1.6V... Jeg kom inn i Windows, men den hang seg nå også. Etter dette kommer jeg ikke inn i BIOS selv om jeg resetter CMOS!! Vifter og harddisker starter, men PC’n skrur seg av etter 5 sec.

Er det hovedkortet som har tatt kvelden eller er det prosessoren?

Jeg har testa RAM brikkene og skjermkortet med Intel oppsettet mitt og alt annet funker perfekt. Så det er enten CPU eller hovedkort, men jeg vet ikke hvilke.

Please hjelp meg! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ta ut batteriet og sett jumpern på clear cmos og la det stå sånn i 2 timer +

Funka for meg når hk døde.

Ikke for å være slem, men er det ikke en ide og jobbe seg oppover litt rolig med den klokkinga, og da ikke banke rett opp til de som "skal" være max. Lettere å finne feilen da ville jeg tippe.

En annen ting, sikker på at rammen får nok spenning når du kjører så høyt?

Lenke til kommentar
Prøv å ta ut batteriet og sett jumpern på clear cmos og la det stå sånn i 2 timer +

Funka for meg når hk døde.

Ikke for å være slem, men er det ikke en ide og jobbe seg oppover litt rolig med den klokkinga, og da ikke banke rett opp til de som "skal" være max. Lettere å finne feilen da ville jeg tippe.

En annen ting, sikker på at rammen får nok spenning når du kjører så høyt?

Takk for svar, men jeg sender tinga i retur. Jeg prøvde å resette CMOS, men det hjalp ikke. Gidder ikke vente 2 timer på det, skal jo funke med en gang egentlig. Kanskje jeg ikke har nok tolmodighet, men det oser ikke akkurat kvalitet av dette hovedkortet...

Ja, jeg prøvde alt jeg kunne, men det hjelper ikke når jeg ikke engang kommer inn i BIOS etter å ha resatt CMOS.

Lenke til kommentar

Du har ikke fått det til enda nei. Kjipe greier. Fant du ut om det var PSU din som ikke ville samarbeide eller? Har samme kortet selv, å er egentlig veldig fornøyd. Har ikke hatt noen problemer enda. Men leste en eller annen vei at de var kresne på PSU da. Rart egentlig. Enig i at det kanskje ikke er det beste HK jeg har testet, men det er det beste man får til S939 så da er det liksom ikke så mye valget man har. At det levde først, for så å dø høres veldig merkelig ut synes jeg. Du har ikke drept CPU'en eller noe da? Strammet kjøleren din for mye eller noe. Uansett, 3GHz på luft var vel noe optimistisk synes jeg ;)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

mitt msi k8n neo2 er kaputt :p men du mangen som får mye tull men den bios der bare

som du vet jeg vil test men den 1,35beta eller holdt til meg 1,3

ps jeg har samme cpu 3500+ 90nm den klart lett 260*11 1:1 på så

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
mitt msi k8n neo2 er kaputt :p men du mangen som får mye tull men den bios der bare

som du vet jeg vil test men den 1,35beta eller holt meg 1,3

ps jeg har samme cpu 3500+ 90nm den klart lett 260*11 1:1 på så

Hva kjøling kjører du da? Ikke si at den går som tett på 2.9GHz på luft stabilt. Da er jeg imponert.

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å sjekke hvilken chipset brikke kortet ditt har?

Du finner et nummer på den, er den før 0418A2 kan dette være årsaken til problemer. Alle chipset'ene før denne er dårlige klokkere.

Har selv prøvd å sette sammen en mobo med dette hk i helgen. Alt fønker bortsett fra USB portene. Klarer ikke å gjenkjenne hvilket type produkt som blir plugget inn.

Sender det i retur til pcutstyr, har også tenkt å benytte meg av angrerett. Tror jeg går for et Asus A8V v.2 istedet.

Lenke til kommentar

Jeg benytter meg av angreretten på CPU, hovedkort og RAM. Fått returnummer og skal sende 2 av tinga i dag. Kanskje jeg burde ha testa litt mer, men synes jeg gjorde alt jeg kunne.

Dessuten holder mitt Intel oppsett en stund til, så kanske det ikke var meningen at AMD skvipet skulle funke :!:

Nå fantaserer jeg om Pentium4 640, 2MB L2 cache @ 4.0 GHz OC :love:

Lenke til kommentar
jeg hadde på 240*11 på stock

og 260*11 på  coolmaster hyper 6 kjøling 

240*11 en omgang i  3dmark01se

ps hvodkort ble fuck nå strøm gikk undre bios oppgrading :(    og da klare jeg ikke å fix det jeg Prøvt alt kan du si

pss jeg har sett 3.0ghz på luft på 90nm cpu på xs forum

Bra OC det da :) Hvor høyt er den Prime stabil? 2.7GHz? Klarer 2.6GHz PrimeStabilt med min, å 2.7GHz er også stabilt nok til alt av spill å benchmarks, men failer i Prime da. Bruker også CoolerMaster Hyper 6. Uansett, så er jeg litt sugen på å teste en sånn 90nm CPU jeg også. Får se hva jeg får til. Vet at det er noen på XS som har klart 3GHz på luft med de. Men leste du temp de hadde på rommet? Var ikke akkurat varmt ;)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...