eldo Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Skaff suse, det er enkelt som bare fy, og det støtter det meste av hardware pga at de pleier å ligge ut med nyeste kernel (correct me if i'm wrong) er på vei ned.. gleder meg.. vanskelig å instalere.. noe jeg må gjøre før jeg går igang? partisjoner og sånt kanskje? vil ha xp liggende også... Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hvor finner jeg en god liste over repositories til Yum? http://www.fedoratracker.org/ Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 er på vei ned.. gleder meg.. vanskelig å instalere.. noe jeg må gjøre før jeg går igang? partisjoner og sånt kanskje? vil ha xp liggende også... Veldig oversiktlig og enkel installasjon. Finner windowspartisjoner, bruker ledig plass for innstallasjon og mounter automatisk de eksisterende partisjonene. Suse 9.2 bruker kernel 2.6.8 Lenke til kommentar
eldo Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 damn.. kom inn i instalasjonen.. men fikk en feil.. Når den går gjennom diverse speqs på pcen kommer den til SOFTWARE: Media error får jeg... noen som har peil.. har jeg brent cden feil?? Noe spes program jeg må bruke??? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 damn.. kom inn i instalasjonen.. men fikk en feil..Når den går gjennom diverse speqs på pcen kommer den til SOFTWARE: Media error får jeg... noen som har peil.. har jeg brent cden feil?? Noe spes program jeg må bruke??? Høhm, siden du installerer fra CD, er det personal du installerer? Ikke installer personal, men professional. Den må du installere over internett over FTP eller HTTP. Lenke til kommentar
eldo Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 damn.. kom inn i instalasjonen.. men fikk en feil..Når den går gjennom diverse speqs på pcen kommer den til SOFTWARE: Media error får jeg... noen som har peil.. har jeg brent cden feil?? Noe spes program jeg må bruke??? Høhm, siden du installerer fra CD, er det personal du installerer? Ikke installer personal, men professional. Den må du installere over internett over FTP eller HTTP. har du en dir url jeg kan gå til for å gjøre dette? Og kan jeg da gjøre hele instalasjonen fra xp?? Hadde jo vært gull om det er tilfelle... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Du kan garantert IKKE gjøre installasjonen fra XP. SuSE er ikke Windows, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
eldo Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Du kan garantert IKKE gjøre installasjonen fra XP. SuSE er ikke Windows, bare så det er sagt. hvordan skal jeg da gjøre instalasjonen... ms-dos?? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Vil tippe at SuSE har et installasjonsverktøy du kan bruke. Det ville i så fall vært det beste. Prøv å les infoen som står på SuSE sine sider. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 så fc3 kommer snart. Hvor ligger det eventuelt for nedlastning når den kommer, http://download.fedora.redhat.com/pub/fedo...ore/2/i386/iso/ Men har du muligheten, er det bedre om du bruker BitTorrent, http://torrent.dulug.duke.edu/. hvilke filer trenger jeg da??? ALLE? Vent til i morgen du, da kommer Fedora Core 3, om du vil satse på Fedora. Ellers kan jeg personlig anbefale SuSE. okei.. kanskje jeg skal vurdere det og.. noen som har noen synspunkter på + og - ved begge systemene.. altså core og suse?? må jeg betale for suse??? Du må betale for Profesional-versjonen av SuSE på CD. Du trenger ikke å betale for ftp-versjonen av Profesional eller den nærmest ubrukelige Personal Edition. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 damn.. kom inn i instalasjonen.. men fikk en feil..Når den går gjennom diverse speqs på pcen kommer den til SOFTWARE: Media error får jeg... noen som har peil.. har jeg brent cden feil?? Noe spes program jeg må bruke??? Høhm, siden du installerer fra CD, er det personal du installerer? Ikke installer personal, men professional. Den må du installere over internett over FTP eller HTTP. har du en dir url jeg kan gå til for å gjøre dette? Og kan jeg da gjøre hele instalasjonen fra xp?? Hadde jo vært gull om det er tilfelle... For å installere SuSE Profesional fra FTP, bør du følge denne guiden: ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/current/README.FTP. Åpne filen med notepad. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Kjøp SuSE pro da. Da får du vel support også. Installasjonen er dritenkel - stapp inn cd, trykk på "reboot" og følg instruksjonene... Både Fedora SuSe og MDK har en bedre installer en XP bare så det har sagt... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Til og med Slackware har bedre installasjonsrutine enn Windows. Og den har ikke endret seg på 10 år. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Nåja. XP fikk jo tom oppstart fra CD så du slapp å støvle med bootdiskett og "D:" "setup.exe" (passe på å stave riktig. hakke tab-kompletion der nei...) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Last ned denne filen og brenn den som en image fil på en CD: ftp://ftp.heanet.ie/mirrors/ftp.suse.com/...1/boot/boot.iso Så booter du CDen, når CDen booter, flytter du markøren til "Installation" og skriver: install=ftp://193.1.219.100/mirrors/ftp.suse.com/pub/suse/ftp.suse.com/suse/i386/9.1 Installasjonen er i gang. Enklere blir det ikke. Du trenger ikke stresse med å først laste ned 3 svære ISO-filer. Merk at SuSE 9.2 kommer om ikke så alt for lenge i FTP-versjon, så du kan jo alltids vente. Endret 8. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
eldo Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Last ned denne filen og brenn den som en image fil på en CD: ftp://ftp.heanet.ie/mirrors/ftp.suse.com/...1/boot/boot.iso Så booter du CDen, når CDen booter, flytter du markøren til "Installation" og skriver: install=ftp://193.1.219.100/mirrors/ftp.suse.com/pub/suse/ftp.suse.com/suse/i386/9.1 Installasjonen er i gang. Enklere blir det ikke. Du trenger ikke stresse med å først laste ned 3 svære ISO-filer. Merk at SuSE 9.2 kommer om ikke så alt for lenge i FTP-versjon, så du kan jo alltids vente. jeg har trådløst nettverk... klarer den det???? Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 install=ftp://193.1.219.100/mirrors/ftp.suse.com/pub/suse/ftp.suse.com/suse/i386/9.1 er det til pro eller til priv? Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Ang SUSE 9.2 og trådløst så følger det med drivere til en god del nettverkskort. Jeg har selv en centrinomaskin med 2100 kort, og det funker. Nå har jeg ikke klart og koble meg opp på noe nett enda, men det skyldes at naboens nett såvidt vises på oversikten over tilgjengelige nett. Skal teste ordentlig så fort jeg får dratt meg opp på NTNU... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) install=ftp://193.1.219.100/mirrors/ftp.suse.com/pub/suse/ftp.suse.com/suse/i386/9.1 er det til pro eller til priv? Det er Professional. Du får med alle pakkene som du får i Professional, bortsett fra evt. betalingsprogrammer som følger med. Endret 8. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå