Baudhi Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Bruker VB .net og trenger og lese en string linje for linje, vet jeg kan gj0re det med streamreader og streamwriter ved og hente det fra en fil, men vil helst ikke det =D Takker.. Lenke til kommentar
Baudhi Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Bare for og vise hvordan jeg har l0st det naa.. : parse2 = Regex.Match(parse1, "(MESSAGE - Telephone).*\n.\n*\n*\n*\n*\n.*\n.*").ToString() oWrite = oFile.CreateText("sample.txt") oWrite.WriteLine(parse2) oWrite.Close() Try Dim sr As StreamReader = New StreamReader("sample.txt") Dim line As String Do line = sr.ReadLine() If Regex.IsMatch(line, "(------------).*") = True Then sr.Close() Else 'Console.WriteLine(line) message.Append(line) message.Append(Environment.NewLine) End If Loop Until line Is Nothing sr.Close() Catch E As Exception ' Console.WriteLine("The file could not be read:") ' Console.WriteLine(E.Message) End Try Console.WriteLine(message) Er jo teit aa maatte lage sample.txt bare for og faa det ut linje per linje.... Men jeg har ikke peiling bare pr0ver meg frem. En annen ting er at det hadde vaert greit med en regex som fortsetter etter (MESSAGE - Telephone) til end of file, isteden for alle /n'ene. =D Endret 7. november 2004 av Baudhi Lenke til kommentar
alftore Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Ellers en kjapp løsning kan være å bruke MemoryStream istedenfor å lagre til fil, men jeg er ganske sikker på at de finnes en enklere løsning. Hadde vært greit om du kunne vist oss et eksempel på hvordan dokumentet du ønsker å lese ser ut. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Split(string, vbCrLf) funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå