Arrrow Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hei! Jeg kjøpte meg en S-video kabel til å bruke til film titting på TV'en. Jeg har koblet til på TV'en og skjermkortet og startet opp. Men da jeg så på TV'en etter aktivering av skjerm nr.2 (TV'en), kommer det bare blått flimmer på TV'en. Skjermen er svart, med blått flimmer. Se vedlagt bilde. Hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Sett tv-ut til PAL-B elns. Du har sikkert satt den til noe helt annet. Lenke til kommentar
Arrrow Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Den står på TV format: PAL-B som den skal være på. For sikkerhets skyld testet jeg alle tilgjengelige formater uten hell. Endret 7. november 2004 av Arrrow Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Ok, hva med å fortelle tven at den får et S-Video-signal inn på inngangen? Noen tver er litt rare når det gjelder AV-inngangene. Det ser ut som om du ikke får synket signalet skikkelig. Lenke til kommentar
Arrrow Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Det rare er at det har virket før, bare på ett annet kort da, GeForce 4600 Ti. Men da jeg formaterte maskinen en gang, skjedde det plutselig. Hvordan stiller jeg det på TV'en? Vet du det tilfeldigvis? Skal ta en titt på TV menyen og sjekke. Lenke til kommentar
biro Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hey! Jeg ville ha prøvd en gamlere driver!!! håper det hjelper... Lenke til kommentar
Arrrow Skrevet 18. november 2004 Forfatter Del Skrevet 18. november 2004 (endret) Jeg ble fortalt av en kollega her at det var sannsynligvis feil med signalet mellom skjermkort og TV - dvs. feil innstilling på Hz. Vet noen hvor jeg stiller utgående Hz på skjermkortet? Endret 18. november 2004 av Arrrow Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Det gjør du ved å velge PAL/NTSC/PAL60. Det skal være separate DACer for VGA og tv-ut, så hva du har på primærskjermen skal ikke påvirke tv-utgangen. På mitt Sony velger jeg innsignaltype ved å trykke flere ganger på AV-inngangsknappen (1.gang - S-Video, 2.gang - kompositt etc). Lenke til kommentar
Arrrow Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Ehh, hæ? Ja, som du ser på bildet er det to funksjoner på AV3. Trykker jeg en gang, kommer AV3 - som ikke virker på PC'en. Trykker jeg en gang til, kommer AV3S - som skal virke på PC'en, eller har hvertfall virka før. Finnes også AV1 og AV2, men ingen av de har S funksjonen. Dessuten blir skjermen svart når jeg har på en av de. På selve TV menyen kan jeg velge på farge systemer PAL/NTSC og ett par andre, pluss AUTO, men alle andre enn PAL blir svart på skjermen. Endret 19. november 2004 av Arrrow Lenke til kommentar
Lch Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Ja, det er det jeg mener. For deg gjelder det kun for AV3. Første gang du velger AV3 får du komposittvideo, andre gang får du S-Video. Akkurat som på tven min. Bruker du en S-Video-utgang eller et DVI/VGA-adapter? Det er forskjell fra kort til kort, så jeg vet ikke helt hva du har. Husk at hvis det er noe annet enn en standard 4-pins DIN på kortet (tell hullene), så kan du antageligvis ikke bruke en vanlig 4-pins kabel. Endret 19. november 2004 av LarsC Lenke til kommentar
Arrrow Skrevet 20. november 2004 Forfatter Del Skrevet 20. november 2004 (endret) Hei. Ja det stemmer med AV instillingene. Helt riktig. På kortet bruker jeg S-video kabel fra utgang på kortet til inngang på TV. Kjøpte denne kabelen fra Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=105630&cks=PRL Jeg er ikke hjemme før om to uker så jeg får ikke fysisk sjekka hvor mange hull det er i S-video utgangen på kortet, men spiller det noen rolle ? Kan jeg evt bruke kompositt video kabel eller en dyrere S-video kabel med gull kontakt? Vil det hjelpe? Forskjell på kompositt kontra S-video? Endret 20. november 2004 av Arrrow Lenke til kommentar
Arrrow Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Har fortsatt problemer med dette. Er det noen som kan hjelpe meg? Endret 12. januar 2005 av Arrrow Lenke til kommentar
patrolist Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hei! Velg S-video ut på tv-kortet (eller auto detect hvis du har) på tv-ut instillingene på skjermkortet. Velg bare støttede oppdateringsmodus for skjerm (vanligvis 50-60 hz) i innstillinger for skjermkort, og velg den s-video inngangen du bruker på tv-en. Ofte er dette vha. de fire fargene på fjernkontrollen på tv. Et trykk aktiverer menyen, et trykk til (på en av fargene) aktiverer valgt AV inngang (hos meg 1,2,3,4) OG videre trykk lar deg velge mellom (vanligvis) RGB/composite ELLER s-video. Velg s-video. Gull- eller standardkabel har ingen betydning for om du faktisk får bilde såvidt meg bekjent, men du vil nok merke at du får skarpere bilde med en skikkelig kabel. Håper dette er til (litt) hjelp.... Lenke til kommentar
Arrrow Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Alt dette har jeg gjort. Jeg la inn nyeste nVidia driveren og nå får jeg ingen bilde. Skjermen er svart uansett. Hva skjer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå