Lch Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Det har ikke noe med scart kontakt å gjøre. Min philips tv bytter automatisk når jeg bruker parabol-tuner med vanlig kompositt-kabel til tv og. Da har du en smart-funksjon kjørende. Anamorf-flagget kan ikke settes via kompositt. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Det har ikke noe med scart kontakt å gjøre. Min philips tv bytter automatisk når jeg bruker parabol-tuner med vanlig kompositt-kabel til tv og. Da har du en smart-funksjon kjørende. Anamorf-flagget kan ikke settes via kompositt. Du har sikkert rett. Tv-apparatet er utstyrt med automatisk omskifting som tyder det spesielle signalet som enkelte programmer sender ut, og velger dermed det riktige skjermformatet Dette stod i manualen til tv'en min Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Det har ikke noe med scart kontakt å gjøre. Min philips tv bytter automatisk når jeg bruker parabol-tuner med vanlig kompositt-kabel til tv og. Da har du en smart-funksjon kjørende. Anamorf-flagget kan ikke settes via kompositt. Du har sikkert rett. Tv-apparatet er utstyrt med automatisk omskifting som tyder det spesielle signalet som enkelte programmer sender ut, og velger dermed det riktige skjermformatet Dette stod i manualen til tv'en min Da tror jeg at automatikken ligger i paraboltuneren hvis formatet skifter automatisk når du ser satellittsendinger. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Det har ikke noe med scart kontakt å gjøre. Min philips tv bytter automatisk når jeg bruker parabol-tuner med vanlig kompositt-kabel til tv og. Da har du en smart-funksjon kjørende. Anamorf-flagget kan ikke settes via kompositt. Du har sikkert rett. Tv-apparatet er utstyrt med automatisk omskifting som tyder det spesielle signalet som enkelte programmer sender ut, og velger dermed det riktige skjermformatet Dette stod i manualen til tv'en min Da tror jeg at automatikken ligger i paraboltuneren hvis formatet skifter automatisk når du ser satellittsendinger. Yes, det gjør min Force tuner ihvertfall. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) ironfist Skrevet 08/11/2004 : 23:45 vel, dvd-film + WS-tv er et must mener nå jeg, ser nesten aldri filmer på tv likevel, kult å laste ned de nyeste filmene på dvd før de kommer på kino i Norge Jeg bruker super zoom/autoformat når jeg ser nyhetssendinger eller vanlige programmer, funger fett. Det gjør jo ikke det,du får fylt hele skjermen men bildet blir dratt til sidene. Loewe er den eneste produsenten som gjør dette på en akseptabel måte. Hvordan noen som er interessert i lyd og bilde greier og se film på divx,er meg helt uforståelig. Endret 9. november 2004 av egmur Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Hvordan noen som er interessert i lyd og bilde greier og se film på divx,ermeg helt uforståelig. Hvem har sagt noe om å se film på divx her? ....eller er det bare meg som ikke har lest tråden godt nok... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Et par punkter som som jeg ikke kan se har vert nevnt: 1. 99% av alt DVD materialet som utgis i 16:9 eller 2.35:1 er ekte anomorfisk (dvs. alle linjene i PAL oppløsningen er brukt) 2. DVD spilleren må settes opp til å gi 16:9 format, hvis ikke vil signalet som kommer fra spilleren være nedskalert og padding lagt på, bruker man funksjonalitet i TV apparetet for å strekke den ut igjen slik som det foreslås av noen her har man tapt oppløsning på veien. 3. Mottar man NRK med digital mottaker (kabel, parabol) vil alle sendinger i 16:9 format være i anomorfisk oppløsning, siden digitale mottakere legger på teksten selv havner den der du bestemmer. Ser man på 16:9 sendinger over analog mottaker er de alltid skalert ned og tekstplassering er prisgitt de som sender. TV2 er ikke like flinke med dette, men de kommer de også. Endret 9. november 2004 av MailMan13 Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) MailMan13 Skrevet 09/11/2004 : 10:30 Et par punkter som som jeg ikke kan se har vert nevnt: 1. 99% av alt DVD materialet som utgis i 16:9 eller 2.35:1 er ekte anomorfisk (dvs. alle linjene i PAL oppløsningen er brukt) Mener du at hele skjermen blir fylt korrekt på et widescreentv på 99% av alt DVD materialet? Endret 9. november 2004 av egmur Lenke til kommentar
ironfist Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 egmur: dvd som er "enchanced" for ekte 16:9 format vil fylle opp hele ws-skjermen, mens dvd med 2.35:1 format vil gi to svarte streker på toppen og bunnen av skjermen slik at den originale aspect ratio blir riktig. Sagt på en annen måte: 2.35:1 blir overført til 1.78:0.76 på en 16:9 WS-tv, derfor er det ca. 24% av høyden som ikke viser bilder. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Mener du at hele skjermen blir fylt korrekt på et widescreentv på 99% av altDVD materialet? Dersom materialet er i 16:9 eller 2.35:1 format, ikke for gammelt og avspilleren er riktig oppsatt så vil den vise riktig bildet og bruke all tilgjengelig oppløsning. Hvis innholdet er i 14:9 eller 4:3 vil den selvfølgelig ikke det. Se på baksiden om det står 'anomorphic' eller 'enhanced 16:9' eller noe sånt, eldre DVD utgivelser er som oftest ikke det. Vet om mer en et tilfelle der bekjente har kjøpt WS TV uten å stille om tuner og DVD spiller, resultatet blir at bildet blir skalert ned til 4:3 for så å blir interpolert opp igjen av TV apparatet. Folk forventer at TV og DVD spiller bare skal kobles til så virker det, slik er det ikke med nytt utstyr i dag. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 MailMan13 Skrevet 09/11/2004 : 11:37 Dersom materialet er i 16:9 eller 2.35:1 format, ikke for gammelt og avspilleren er riktig oppsatt så vil den vise riktig bildet og bruke all tilgjengelig oppløsning. Det du vil ha frem,er at man vil få en sort stripe oppe og nede på 99% av alt DVD materialet som utgis i 16:9 eller 2.35:1 ? Det er vel det ironfist mener,eller er jeg helt på jordet nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå