Gå til innhold

Koble Xbox til forsterker

Yoda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker optisk-ut. <3

Lyden skal inn på en NAD T753 slik at optisk er meget aktuelt. Hvor i all verden finnes uttak for optisk på XBOX'en?.

Begynner å bli lenge siden jeg så koblingen på TV'en slik at jeg ikke husket på at det er tre ledninger inn i en overgang til scart :blush: . Kan selvfølgelig ta de to til audio å sette inn i forsterkeren.

Lenke til kommentar
Lyden skal inn på en NAD T753 slik at optisk er meget aktuelt. Hvor i all verden finnes uttak for optisk på XBOX'en?.

Mekk en selv eller kjøp Advanced-etellerannet kabelpakke til Xboxen. Da får du RGB eller S-Video over SCART og optisk utgang i en liten boks. Ta en titt på Xbox-scene hvis du vil lage en selv.

Lenke til kommentar
Det er bare mega genialt og koble den til forsterkeren. Men for min del, trengte jeg ikke noen flere kabler en de du fikk med xbox for å koble til tv'en. Tok bare den hvite og røde inn i forsterkeren, og alt var klappet og klart.

:):)

Men husk da kan du ikke få bedre en dolby sorround 5.1 for å få dolby digital/thx så må du kjøpe advance kabel og kansje ny forsterker også da :thumbup:

Endret av redflame
Lenke til kommentar
Jeg bruker optisk-ut. <3

Begynner å bli lenge siden jeg så koblingen på TV'en slik at jeg ikke husket på at det er tre ledninger inn i en overgang til scart :blush: . Kan selvfølgelig ta de to til audio å sette inn i forsterkeren.

Optisk uttak får du på den lille boksen som er på denne kabelen http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...0EAAADvxKuBfvWj

Xbox scart/RGB-kabel er en avansert kabel som gir RGB-signaler og dermed optimerer tv-bildet. Kan også brukes for å kople til forsterkere og har optisk digitalutgang for Dolby Digital-gjengivelse (krever ekstra kabel og anlegg med Dolby Digital).

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt meg splitter ny forsterker som funker utmerket og skal til å kjøpe meg xbox denne uka.

Jeg skal gjøre samme tingen, koble xbox til forsterker slik at man får surround lyd fra filmer, spill osv ut på forsterker. Også fra orginale DVD plater.

Det jeg lurer på er om noen kan si meg forskjellen på disse 2 kablene:

XBOX avansert scart/RGB-kabel

Xbox Digital AV Kabel Pack

Jeg vil jo prøve å oppnå best mulig bilde og lyd og siden prisforskjellen er så liten mellom disse 2 kablene lurer jeg litt.

Altså oppsummere... Surround lyd til forsterker fra xbox og best mulig bilde fra xbox til min 28" TV.

TV-en har forøvrig 2 innganger for scart og mulighet for phono kabler (hvit, rød og gul). Flere innganger finnes ikke på min TV.

Lenke til kommentar

Er det ikke vanlig TOSLINK uttak på XBOX da? (Har PS2 selv) Jeg kjøpte bare en optisk TOSLINK - TOSLINK fra playstation til surroundforsterkeren på Clas Ohlson til 119 kr. Å hvis noen klager på på lydkvalitet her så blir ikke lys påvirket. så HOLD KJEFT.. hehe :thumbup:

Lenke til kommentar
Men husk da kan du ikke få bedre en dolby sorround 5.1 for å få dolby digital/thx så må du kjøpe advance kabel og kansje ny forsterker også da :thumbup:

Nå tuller du litt her. Bruker man en helt vanlig analog stereo-kobling mellom Xbox og forsterker, kan du maks får Dolby Surround 2.0 elns (stereo med matriseenkodet senter- og bak-kanal), omtrent det samme som Dolby Pro Logic. THX er ikke et format alá DTS og DD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...