Gå til innhold

nforce4.. Når? Hvor?


Swoofah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at for de som har en dolby digital reciever og faktisk bruker 5.1, så er ac3 encoding et absolutt must.

Det finnes mange spill som både har 5.1 og 7.1 støtte, samt noen som faktisk er THX sertifiserte, men hva har dette å si? faktisk ingen ting, da dagens lydkort ikke har muligheten til å encode flere kanaler om til ac3 stream. Det betyr at de fleste som benytter seg av Dolby digital recievere må klare seg med stereo, 4 kanalers multi input eller platt dolby surround.

Utenom SoundStorm og INTELs nye chipsett så er det ingen kort som kan encode til ac3. (utenom noen PCI lydkort kort som gjør en dårlig jobb)

Uten en ac3 stream så er det rett og slett umulig å benytte seg av 5 kanaler i spill, hvis nå ikke recievern kan benytte seg av 5.1 via analoge kobber kabler. Hvis man har muligheten til det så er alt greit, da spiller det ingen rolle om soundstorm er med eller ikke, men for alle de andre så er det et must.

 

 

For de som har benyttet seg av dolby digital etter å ha brukt surround, så burde det ikke være noen tvil. Man trenger ikke å være en hifi freak eller en technerd for å se nytten av ac3 encoding.

 

Selv den satans XBOX tingen har det (og hva sitter i den?, joda nforce aktig hovedkort med soundstorm)

 

Det at nforce 4 ikke har denne muligheten er et stort tap

Endret av Oblivion
Lenke til kommentar
Flere produsenter har oppgitt leveringsdato til "slutten av november" og "begynnelsen av desember". Vil tippe de første produktene er å finne i norske butikker i første uken av desember.

Se her har vi en mann etter mitt hjerte :D Kort og presist med akkurat den infoen jeg trenger.. Nydelig!

 

Da setter vi oss i venteboxen, og venter i spenning!

Lenke til kommentar
Når kommer Asus med sine nForce 4 kort? De er vel ikke engang annonsert?

Har lest litt om hva ASUS lanserer av nForce4 kort, og ett av dem som ser lekre ut er dette : ASUS A8N-E (og Deluxe?)

 

I følge noen forum som jeg har lest så har det vært snakk om lansering i midten av November, ergo rett rundt hjørnet, men jeg vil nok heller tippe på de to siste ukene i november som lansering. Er nok da tilgjengelig rundt månedskifte her i norge tenker jeg. Men dette er bare spekulasjoner fra min sin side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...