Gå til innhold

Har nettopp flasha xboxen. trenger hjelp!

HansMagnus

Anbefalte innlegg

eg har nettopp flasha xboxen... siden eg e heilt blanke på detta området kunne eg trengt svar på någen spørsmål:

-ka slags oppsett ska eg bruka for å hiva ting øve på xboxen fra pcen? (kryssa kabel, vanlig tp kabel osv...)

-Ka prog. ska eg bruka?

-hvis eg ska bruka router, gjør det någe då om den har innebyggd brannmur?

-går det ann å fiksa det sånn at eg kan restarta xboxen mens eg spele?

-kor kan eg lasta ner spel der det ikkje e for store trafikk? någen tips?

-når eg starte opp står det xecuter2

-skal pcen og xboxen ha samme ip?

-skal xboxen og pcen ver innpå tcp programmet på likt`?

desperat! please hjelp meg! :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier flasha Xboxen så tipper jeg du mener at du har chippa den. Har du lagt inn et dashboard (f.eks Evox eller Avalanch).

Hvordan er nettverket dit? Har du switch eller bruker du krysset kabel? Hvis du bruker switch som deler ut automatisk ip adresse så anbefaler jeg å sette fast ip adresse på xboxen, slik at den ikke plutselig får en annen ip adresse. Xboxen og pc skal ikke ha samme ipadresse. Hvis pcn din har f.eks 192.168.2.110 så kan Xboxen ha 192.168.2.111

Angående overføring så kan du enten bruke et FTP program (jeg bruker FlashFXP) eller du kan bruke Craxtion4. Sist nevnt har masse kjekke funksjoner som f.eks Game Manager og Savegame Manager.

Siden du har en Executer2 chip så har du mulighet til å resete xboxen i spill ved å trykke venstre pekefinger, høyre pekefinger (knappene under spaken), start og back samtidig.

Angående nedlasting av spill så skal du ikke spørre om det på dette forumet, les rettningslinjene.

Grattis med chipet Xbox, nå har du alle verdens muligheter for deg! :thumbup:

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Du har flasha TSOP med andre ord? Hvem har påstått at det er sikrere enn en chip? Du har ikke mulighet til å spille Xbox Live når du har flashet TSOP. Siden du har flashet TSOP så må du bruke software In-game reset og det fungerer ikke i alle spill, faktisk har jeg ikke fått det til å fungere i noen spill :roll:

Siden du er helt blank så anbefaler jeg deg å lese litt på Xbox-Scene, der er det mye nyttig informasjon. Ta en titt under tutorials. Forumet der kan gi deg svar på det meste du lurer på.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

jeg har xbox vers 1.1 med delt bios i 2 banker på 512 kb hver og Tsop flasha med byter slik at jeg kan velge om jeg vil starte den opp i exuter eller orginal bios, alle spilla fine fungerer med in game restet og jeg spiller live .

Kjipt og få høre at det gikk da , ikke sant!

Lenke til kommentar
jeg kan velge om jeg vil starte den opp i exuter eller orginal bios, alle spilla fine fungerer med in game restet

sånn er det hos meg! har en 160 gb harddisk... alt funker helt fint!

det er barre det at eg må brenne en dvd for hvert spill og det er selvsagt kjipt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...