sandra Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Er nokså fersk på dette området,så eg håpar nokon kan hjelpe meg litt: -Har ein del gamle VHS filmar som eg vil digitalisere. -Kva er den enklaste måten å gjera dette på? -Har eit CanonMV690 som ikkje har DV inn Finns det DV widget som passar til dette kameraet? Kan eg koble ein kabel direkte frå kameraet til pc viss eg har skjermkort med TV inngang for så å redigere i Movie maker? kva for skjermkort er i såfall å anbefale? Håpar nokon kan hjelpe? Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Vi skriver ikke dialekt her.. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Kjøp en TV-tuner med S-Video/Composite inngang, disse koster fra 300,- til ca 2500,- Lenke til kommentar
Dexter2002 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg skal gjennomføre akkurat samme greiene, og har kjøpt en Plextor Converter PX-M402U (pris ca. 1200,- på www.cshop.no). Dette er en ekstern dings som du kobler VHS spilleren til, og som konverterer analoge videosignal direkte til MPEG2 (for brenning på DVD) eller MPEG4. Denne dingsen sparer deg for to trinn som du ellers måtte ha gjort med et DV kamera, nemlig å 1) spille inn på DV tape (digitalisere) og deretter konvertere til MPEG2 før du brenner på DVD. Mitt problem akkurat nå er at PC'en ikke har registrert at den er USB 2.0 standard, men insisterer på at alle seks USB-portene bare er 1.1. Utrolig irriterende. Jeg skal legge ut en post om det nå. Lenke til kommentar
DrBrowns Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Vi skriver ikke dialekt her.. Denne måtte eg berre kommentere... Nynorsk er ikkje dialekt, men eit målføre som er jamstilt med bokmål. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Vi skriver ikke dialekt her.. Nynorsk er tillatt. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 Denne dingsen sparer deg for to trinn som du ellers måtte ha gjort med et DV kamera, nemlig å 1) spille inn på DV tape (digitalisere) og deretter konvertere til MPEG2 før du brenner på DVD. Nyere DV-kameraer med DV-inn har som regel også signalgjennomgang slik at man slipper å spille inn på DV-tape først. Man kan bare kjøre det analoge signalet rett igjennom kameraet og det digitaliseres underveis. Konvertering til MPEG-2 kan gjøres under capture fra kameraet. For øvrig er den nevnte dingsen noe av det beste av det slaget, men ønsker man noe billigere er TerraTec Grabster heller ikke så dum. Den krever også USB2. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. november 2004 Del Skrevet 15. november 2004 Hva med MacroVision? Noen som har testet sine løsninger på komersielle video'er? DV-kameraet mitt nekter å ta opp noe som helst som er spærra med MacroVision Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå