rrmagne Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Lurte på om noen kunne gi meg noen råd om hvilket skjemkort jeg burde velge når jeg nå skal kjøpe nytt. Det jeg er mest i tvil om er om jeg skal gå for ett med 128 mb minne eller 256? Jeg har hørt at det ikke lønner seg å gå for 256 MB enda, da det er få spill som støtter dette ennå? Jeg kommer til å spille de spill som krever et bra skjermkort og vil derfor ikke kjøpe "katta i sekken" når jeg nå først skal gå til anskaffelse av nytt. Vil gjerne ha konkrete råd om hvilket skjermkort (fullt navn) som jeg burde gå for... På forhånd takk Roy Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 kommer jo helt an på budsjettet ditt! men 6800gt -ultra, radeon x800 pro - xt..... Du blir fornøyd uansett! Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Takker for svar, men ble desverre ikke veldig mye klokere av dette. Er det sånn at hvis jeg kjøper kort med 256 mb minne så får jeg ikke utnyttet det enda? Eller bør jeg gå for så mye minne på skjermkortet som mulig? Det jeg vil ha er et skjermkort som varer en god stund og som kan klare de råeste spillene uten problemer. Roy Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Det spørs hvor rask grafikk brikke det er på skjermkortet. Er det dårligere enn Radeon 9600XT vil jeg ikke anbefale 256MB minne siden kortene under der er så trege. Er det bedre enn 9600XT, altså eks FX5950Ultra eller Radeon 9800XT er 256MB best! På de nyeste kortene, 6800/le/xt/gt/ultra og x800 er 256MB et must! Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Skal du kjøpe et dyrt kort, kan du kjøpe et med 256 MB. Men går du for et billigere (under 2000), kan du godt gå for 128 MB. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Skal du bare ha et råd, vil jeg anbefale PoV 6800GT fra netshop.no Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Så at psdata hadde et ukens tilbud på dette kortet Her Er det et godt kjøp synes dere? Roy Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Ser ut til å være et ekte GT kort,til en vettug pris. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 128 mb kortene er vanligvis litt raskere enn kort med 256 mb. Så til dags dato trenger du ærlig talt ikke noe kort med 256 mb. Kort med 128 mb yter som oftest litt bedre, til tross for mindre minne. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Kort med 128 mb yter som oftest litt bedre, til tross for mindre minne. Vil et 6800 Ultra/x800XT yte dårligere med 256MB minne enn med 128MB? Så til dags dato trenger du ærlig talt ikke noe kort med 256 mb. Hva man trenger er vel subjektivt. Spiller du mye Doom3 og skal ha høyeste detaljer så trenger du faktisk 256MB minne. Men som sagt, hva man trenger er subjektivt. edit: kødd med tags.. Endret 9. november 2004 av SupremeX Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Så at psdata hadde et ukens tilbud på dette kortet Her Er det et godt kjøp synes dere? Roy godt kjøp og til det med at 128 mb yter bedre enn 256.. det gjalt på "gammle" kort med ddr. på gddr3 merker du nesten ikke forskjelli det hele tatt, og 256 mb blir nesten et must i fremtiden, når textures tar mer og mer plass. Lenke til kommentar
rrmagne Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Takk for hjelpa alle sammen Bestillte Aopen VGA-Card Geforce 6800GT 256MB AGP DVI TV-Out Bundled With DOOM 3 Retail i fra PS data og satser på at jeg blir godt fornøyd Roy Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 jeg har også bestillt dette kortet. men nå angrer jeg som f... fordi jeg egentlig ville ha en stillere maskin. mens jeg nå istedet får en jumbojet en halvmeter fra øret... ? jaja, får håpe zalman får ut fingern snart og lager en ny heatpipe for 6800 serien.. overlever vel sålenge.. hvertfall hvis det gir meg en fin fin half life 2 opplevelse.. håpe håpe.. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 jeg har også bestillt dette kortet. men nå angrer jeg som f... fordi jeg egentlig ville ha en stillere maskin. mens jeg nå istedet får en jumbojet en halvmeter fra øret... ? Hvis kjøleren på kortet er lik referansekjøleren til nVidia(som er på PoV6800GT), så bråker den ikke mye, så slapp av Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 jeg har også bestillt dette kortet. men nå angrer jeg som f... fordi jeg egentlig ville ha en stillere maskin. mens jeg nå istedet får en jumbojet en halvmeter fra øret... ? jaja, får håpe zalman får ut fingern snart og lager en ny heatpipe for 6800 serien.. overlever vel sålenge.. hvertfall hvis det gir meg en fin fin half life 2 opplevelse.. håpe håpe.. Artic VGA Silencer5 løser problemet ditt... (Hvis det blir noe problem) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVSNV5 Fin fin HL2 opplevelse får du garrantert! (så lenge resten av maskinen din holder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå