Gå til innhold

SiS 645/645DX - Støtte for ATA 133 & USB 2.0 ?

Anbefalte innlegg

Leste i en artikkel på andantech at dette chipsettet hverken støtter USB 2.0 eller ATA 133:

http://www.anandtech.com/chipsets/showdoc....html?i=1624&p=5

Ble derfor full av forundring da jeg oppdaget at det på komplett's sider står nettopp det motsatte:

- Hovedkort med SiS 645/645DX chipset støtter USB 2.0 og ATA 133 (?)

Et eksempel:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl

...who's lying...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen av dem lyver.

SIS645/645DX er betegnelsen på nordsiden av brikkesettet. Det er sørsiden av brikkesettet som inkluderer IDE-kontrolleren. På MSI kortet er dette SIS961b som altså støtter ATA133 (denne sørsiden brukes på alle de nye SIS645DX hovedkortene).

USB2 støtten på MSI kortet er styrt av en egen brikke produsert av NEC.

Lenke til kommentar

Quote:

anderssh skrev (2002-05-25 00:47):

Leste i en artikkel på andantech at dette chipsettet hverken støtter USB 2.0 eller ATA 133:

(...)

Et eksempel:

...who's lying...?

Ingen lyver.

645 støtter ATA 100 / USB 1.1

645DX støtter ATA 133 / USB 1.1

Kortet du refererer til (MSI 645E MAX2-LRU) støtter USB 2.0 via NEC D720100 onboard chip.

DrS

Lenke til kommentar

MSI kortet er et svært bra hovedkort. Men dersom du tenker på å overklokke en Northwood prosessor, stiller AsusP4S533 endel sterkere.

På Asuskortet kan du stille prosessorspenningen opp til 1.9V, og minnet opp til 2.9V. Dette kan være svært nyttig dersom du skal overklokke. Dessuten inkluderer det lyd og LAN. (Det integrerte lydkortet her er faktisk svært bra)

MSI kortet gir deg vannvittig mye for pengene. Raid, lyd, LAN og USB2. Men mangler som sagt litt dersom du tenker på overklokking.

Begge kortene har sine fordeler, og er endel rimeligere sammenlignet meg kort basert på Intel brikkesett. Jeg har ikke funnet noe som indikerer at kort basert på SIS brikkesettet er værre enn de som er basert på Intel sine brikkesett. Jeg har testet flere kort med disse brikkesettene, og det er de utvilsomt de som er basert på SIS brikkesettene som jeg mener har fungert best. (Svært stabile, raske og rimelige). Men dette er det delte meninger om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...