Gå til innhold

Finsk metall er best!

simeik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
True black metal betyr at bandet spiller musikk for å knuse kristendommen. Det har ingen musikalsk sammenheng. Misliker du norsk black metal pga av meningene deres?

True black metal inkluderer også at man ikke har lov til å forandre stilen. Veldig mange av bandene bare kopierer stilen til eldre "true" band...

Det er også en annen "sjanger" som har litt av det samme problemet. "Numetal".

Mange black metal band er jo like kreative som Linkin Park!

Da blir det jo litt teit å si "oh... alle skal være så tr00". Nesten som det er synonymt med å prøve å være kul.

Å si at du ikke liker den lyden som er i typisk for 'true black metal' bør være nok, man trenger ikke å gjøre narr av det. Respekter det på samme måte som jeg respekterer at folk liker country, selv om jeg hater sjangeren.

Eg misliker band som LarsP sa, prøve å høres ut som Darkthrone og ikke gjør noe annet. Mulig det å skrive at mange black metal band er sånn ble litt feil men DE black metall bandene som ikke gjør annet enn å kopiere Darkthrone er ikke noe bra synes eg. Men det er mange mange bm band som er veldig kreative! :)

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at jeg ikke er noen stor Darkthrone fan. Cromlech, En Vind av Sorg og I, Voidhanger er greie nok. Men that's it. Ikke misforstå... Jeg misliker dem ikke, jeg klarer bare ikke å få 'dilla' på noen av sangene deres. Men jeg liker nesten alle andre black metal band. Så det der 'men de kopierer jo bare fra Darktrone' greiene kommer aldri til å funke på meg.

Lenke til kommentar
Jeg liker Ensiferum! Det er konge bra (finsk) metal!

:nei:

Finsk Powermetall er det verste jeg veit.

Av det jeg har hørt så er det er kun ett finskt metallband som ikke høres billig ut ; Swallow The Sun. De skaper ikke sånn billig stemning.

Hvordan kan du finne på å kalle Ensiferum for et power metal band?

Lenke til kommentar
Jeg liker Ensiferum! Det er konge bra (finsk) metal!

:nei:

Finsk Powermetall er det verste jeg veit.

Av det jeg har hørt så er det er kun ett finskt metallband som ikke høres billig ut ; Swallow The Sun. De skaper ikke sånn billig stemning.

okei, det er den dummeste kommentaren jeg har lest i dag, Du kan ikke sammenligne Ensiferum med et Power metal band, har du noen gang hørt Ensiferum?

Lenke til kommentar

Tja, fordi de spiller fast strukturerte sanger med raske, episke og 'lystige', melodiøse riff med galopperende trommer og catchy refreng, og tekster som omhandler fantasi-tema. Halvparten av låtene havner under denne kategorien. Ta for eksempel de tre første (også de tre værste) på debuten. Klart, de har jo også en del folke- og viking-elementer.

Debut albumet er intet mindre enn knallbra, mens Iron ikke holder samme høye standard. Synes jeg.

Fra Finland har vi ellers suverene band som:

Beherit

Demilich

Amorphis

Finntroll

Demigod

Moonsorrow

Selv synes jeg lite om band som Children Of Bodom, Norther og alle kopiene.

Lenke til kommentar

Tja, fordi de spiller fast strukturerte sanger med raske, episke og 'lystige', melodiøse riff med galopperende trommer og catchy refreng, og tekster som omhandler fantasi-tema. Halvparten av låtene havner under denne kategorien. Ta for eksempel de tre første (også de tre værste) på debuten. Klart, de har jo også en del folke- og viking-elementer.

Debut albumet er intet mindre enn knallbra, mens Iron ikke holder samme høye standard. Synes jeg.

Fra Finland har vi ellers suverene band som:

Beherit

Demilich

Amorphis

Finntroll

Demigod

Moonsorrow

Selv synes jeg lite om band som Children Of Bodom, Norther og alle kopiene.

Med den logikken så vil det si at dimmu borgir er power metal band.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...