Gå til innhold

Finsk metall er best!

simeik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
#1. Sverige

#2. Norge

#3. Finland

av de nordiske landene.

Norge er faktisk verdens størst metal land da, tror forresten finland er på 2. plass? Noen andre som vet det kanskje? Men norge lligger på første plass. Dette er ikke min mening men en kåring.. ;)

hahaha, nei nei nei.

Tror det er noe sånn som det her:

#1. USA

#2. Sverige

#3. Tyskland

#4. UK

Dette er etter markedsandeler, ikke nødvendigvis etter hvor "gode" jeg synes artistene er. Om jeg skulle ha rangert så hadde jeg endt opp med noe i denne duren:

#1. Sverige

#2. USA

#3. Norge

#4. Tyskland

Finland er ikke blant topp10.

Sist jeg snakket med en amerikaner som hørte på metal og skulle til norge sa han noe slikt: We'll im looking forward to listen to all the worderful norwegian metal, after all you're the biggest metal country in the world.

Om jeg ikke tar feil og det var at norge var verderns største black-metal land da...

Forresten, hvilke supre metal band kommer fra svergie?

Lenke til kommentar
Soilwork, Arch Enemy, Dark Tranquillity, Opeth, Hypocrisy osv er også gode metalband fra Sverige :)

Meshuggah, Borknagar (ca.), Katatonia, Bathory, Mörk Gryning, Nargaroth, Naglfar, Dissection, Amon Amarth, Entombed, In Flames, osv

Sverige rules! :)

Lenke til kommentar
Soilwork, Arch Enemy, Dark Tranquillity, Opeth, Hypocrisy osv er også gode metalband fra Sverige :)

Meshuggah, Borknagar (ca.), Katatonia, Bathory, Mörk Gryning, Nargaroth, Naglfar, Dissection, Amon Amarth, Entombed, In Flames, osv

Sverige rules! :)

Nargaroth er tyske! :p

Men ellers så er Marduk, At the Gates, Candlemass og Hypocrisy fra Svergie.

Om Finlandsk metal, syntes jeg det er MEST power metal og andre band som synger så dypt om sine følelser! :p Jeg så MEST, ikke alle. Det er noen unntak, som Behexen F.eks.

Lenke til kommentar
nei.

Gi meg navnet på noen gode svenske blackmetal band da...

Here you go :

Angst, Arckanum, Armagedda, Black Circle, Blodsrit, Craft, Damnation, Dom Dracul, Dödfödd, Funeral Mist, Hypothermia, Kill, Lik, Malign, Matricide, Nasheim, Nefandus, Nifelheim, Nåstrond, Ofermod, Ondskapt, Pest, Shining, Sigrblot, Silencer, Sorhin, Svartsyn, Watain, Woods of Infinity, Zavorash.

Var det nok for deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...