Snoop Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Black Metal : #1.Sverige #2.Finland #3.Norge Lenke til kommentar
rlz Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Children of Bodom - Trashed, Lost & Strungout. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 ikke bare finsk som er bra, Svensk (in flames, soilwork!!), dansk(mnemic ) Altaria er finsk, ganske bra! (folk fra sonata og nightwish) Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Children of Bodom - Trashed, Lost & Strungout. I second that... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Black Metal : #1.Sverige #2.Finland #3.Norge ? Det er vel forsåvidt haugen på med bedre reine black metal band i Norge... Finland og Sverige har vel mer blandingsmetal og andre typer metal (doom, death, eventyr osv) Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 #1. Sverige#2. Norge #3. Finland av de nordiske landene. Norge er faktisk verdens størst metal land da, tror forresten finland er på 2. plass? Noen andre som vet det kanskje? Men norge lligger på første plass. Dette er ikke min mening men en kåring.. hahaha, nei nei nei. Tror det er noe sånn som det her: #1. USA #2. Sverige #3. Tyskland #4. UK Dette er etter markedsandeler, ikke nødvendigvis etter hvor "gode" jeg synes artistene er. Om jeg skulle ha rangert så hadde jeg endt opp med noe i denne duren: #1. Sverige #2. USA #3. Norge #4. Tyskland Finland er ikke blant topp10. Sist jeg snakket med en amerikaner som hørte på metal og skulle til norge sa han noe slikt: We'll im looking forward to listen to all the worderful norwegian metal, after all you're the biggest metal country in the world. Om jeg ikke tar feil og det var at norge var verderns største black-metal land da... Forresten, hvilke supre metal band kommer fra svergie? Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Inflames er konge og kommer fra Sverige... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Soilwork, Arch Enemy, Dark Tranquillity, Opeth, Hypocrisy osv er også gode metalband fra Sverige Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 nei. Gi meg navnet på noen gode svenske blackmetal band da... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Soilwork, Arch Enemy, Dark Tranquillity, Opeth, Hypocrisy osv er også gode metalband fra Sverige Meshuggah, Borknagar (ca.), Katatonia, Bathory, Mörk Gryning, Nargaroth, Naglfar, Dissection, Amon Amarth, Entombed, In Flames, osv Sverige rules! Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Soilwork, Arch Enemy, Dark Tranquillity, Opeth, Hypocrisy osv er også gode metalband fra Sverige Meshuggah, Borknagar (ca.), Katatonia, Bathory, Mörk Gryning, Nargaroth, Naglfar, Dissection, Amon Amarth, Entombed, In Flames, osv Sverige rules! Ikke så mye som Finland!!! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Soilwork, Arch Enemy, Dark Tranquillity, Opeth, Hypocrisy osv er også gode metalband fra Sverige Meshuggah, Borknagar (ca.), Katatonia, Bathory, Mörk Gryning, Nargaroth, Naglfar, Dissection, Amon Amarth, Entombed, In Flames, osv Sverige rules! Nargaroth er tyske! Men ellers så er Marduk, At the Gates, Candlemass og Hypocrisy fra Svergie. Om Finlandsk metal, syntes jeg det er MEST power metal og andre band som synger så dypt om sine følelser! Jeg så MEST, ikke alle. Det er noen unntak, som Behexen F.eks. Lenke til kommentar
kiske Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 min rangering: (metal ikke black...) 1. Sverige (Opeth, Lost Horizon) 2. Tyskland (Gamma ray, freedom call, Helloween) 3. Norge (TNT, einherjer) 4. Finland (stratovarius, CoB) 5. USA (dream theater) Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Mye interessant som kommer fra Australia for tiden... Hørt The Amenta? Jævlig heavy saker...black/death hybrid. Australierne kan virkelig sin ekstrem metal http://www.theamenta.com/amentframeset.htm Edit: En låt fra albumet deres...Occasus: The Amenta - Erebus Endret 29. januar 2005 av Zyklon Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Mye interessant som kommer fra Australia for tiden... Hørt The Amenta? Jævlig heavy saker...black/death hybrid. Australierne kan virkelig sin ekstrem metal Mortification kommer fra Australia!!! Vil anbefale Mortification - Overseer Endret 29. januar 2005 av midnight_walker Lenke til kommentar
Snoop Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 nei. Gi meg navnet på noen gode svenske blackmetal band da... Here you go : Angst, Arckanum, Armagedda, Black Circle, Blodsrit, Craft, Damnation, Dom Dracul, Dödfödd, Funeral Mist, Hypothermia, Kill, Lik, Malign, Matricide, Nasheim, Nefandus, Nifelheim, Nåstrond, Ofermod, Ondskapt, Pest, Shining, Sigrblot, Silencer, Sorhin, Svartsyn, Watain, Woods of Infinity, Zavorash. Var det nok for deg? Lenke til kommentar
nord Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) har en ting for svensk metal. edit: er ikke Vintersorg også svensk black metal? Endret 29. januar 2005 av nord Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Vil nå ikke akkurat kalle Vintersorg for black metal da men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå