OlaTK Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Mye bra fra finland. COB Sinergy Sonata Arctica Norther Sentenced Stratovarius Thunderstone Det er vel de banda jeg hører mest på fra finland. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Jeg liker ikke finsk metal så godt. Norsk black metal! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Norsk metal er så jævli standard!!Finnene klarer ihvertfall å lage noe mer kreativt og genialt! Hvordan klarer du og komme med den kommentaren? Er Darkthrone ''standard''? Det er _MANGE_ band som har røttene sine i Darkthrone og Mayhem. Blandt annet MANGE finske band. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Men de prøver iallefall ikke å høre ut som Darkthrone... Finnene er mer kreative. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Men de prøver iallefall ikke å høre ut som Darkthrone...Finnene er mer kreative. Det kan godty hende. Men var black metal lagd for å være kreativt? Nei, det var lagd for å ''hate kristendommen'' blandt annet. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 True black metal betyr at bandet spiller musikk for å knuse kristendommen. Det har ingen musikalsk sammenheng. Misliker du norsk black metal pga av meningene deres? True black metal inkluderer også at man ikke har lov til å forandre stilen. Veldig mange av bandene bare kopierer stilen til eldre "true" band... Det er også en annen "sjanger" som har litt av det samme problemet. "Numetal". Mange black metal band er jo like kreative som Linkin Park! Da blir det jo litt teit å si "oh... alle skal være så tr00". Nesten som det er synonymt med å prøve å være kul. Å si at du ikke liker den lyden som er i typisk for 'true black metal' bør være nok, man trenger ikke å gjøre narr av det. Respekter det på samme måte som jeg respekterer at folk liker country, selv om jeg hater sjangeren. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 True black metal betyr at bandet spiller musikk for å knuse kristendommen. Det har ingen musikalsk sammenheng. Misliker du norsk black metal pga av meningene deres? True black metal inkluderer også at man ikke har lov til å forandre stilen. Veldig mange av bandene bare kopierer stilen til eldre "true" band... Det er også en annen "sjanger" som har litt av det samme problemet. "Numetal". Mange black metal band er jo like kreative som Linkin Park! Da blir det jo litt teit å si "oh... alle skal være så tr00". Nesten som det er synonymt med å prøve å være kul. Å si at du ikke liker den lyden som er i typisk for 'true black metal' bør være nok, man trenger ikke å gjøre narr av det. Respekter det på samme måte som jeg respekterer at folk liker country, selv om jeg hater sjangeren. Så sant, så sant Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Gjøre narr av? Eg mener bare å få fram poenget at de ikke er kreative... De kan godt være flinke å lage musikk osv.... bare at musikken ikke er så orginal. Iron Maiden er fks utrolig flinke musikere, men etterhvert så føler eg at de er litt kjedelige når de bare bruker samme stil om igjen og om igjen. Men de er likevel ytterst flinke musikere. Men de prøver iallefall ikke å høre ut som Darkthrone...Finnene er mer kreative. Det kan godty hende. Men var black metal lagd for å være kreativt? Nei, det var lagd for å ''hate kristendommen'' blandt annet. De første black metal bandene som pionerte stilen var jo veldig kreative... Endret 21. november 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Gjøre narr av? Eg mener bare å få fram poenget at de ikke er kreative... Jeg mente ikke deg. Lenke til kommentar
simeik Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Jeg prøver og finne og høre på bra kvalitetsmusikk... Jeg hører på musikken, ikke satan elskende drittunger!! Hater satanister. Da er det bedre med kristen kvalitetsmetal!!! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Jeg prøver og finne og høre på bra kvalitetsmusikk...Jeg hører på musikken, ikke satan elskende drittunger!! Hater satanister. Da er det bedre med kristen kvalitetsmetal!!! Hjelp nå ble jeg redd. Får vel sette på litt black metal så jeg blir trygg igjen vel. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Så når musikken er satanistisk, så blir den plutselig dårlig? Lenke til kommentar
simeik Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Seff... Hva er det som er bra som kommer ut av satanisme? Bare eledighet og drit!!! Med en gang det kommer et satanistisk buskap i en sang blir det dårlig, syns jeg!! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Kommer det noe mer godt ut av kristendom enn satanisme? Endret 21. november 2004 av HalTan Lenke til kommentar
simeik Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 Er du helt blåst!!? HalTan, Nevn en ting som er bra med satanisme. Hva står satan for? Jo, Jordas undergang, evig mørke, død, hat og masse annet... Kristendommen står for det motsatte! Liv, kjærlighet, vennskap, paradis o.s.v. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Du vet ikke hva satanisme er. Bombe. God tekst om hva satanisme ER: http://www.propaganda.net/skoleside/429.shtml og nei, satanisme er ikke djeveldyrkelse, slik du skal ha det til. Det er også verdt å nevne at kristendommen har ført med seg mye, mye faenskap, ikke kom her og fortell meg at kristendommen er ensidig god. Det er greit at du er kristen (eller hva du måtte være), men du bør likevel kunne annerkjenne andre trosretninger uten å høres ut so men ensspora tulling. Satanisme bygger stort sett på dyrkelse av deg selv og dine behover. Seksualitet, etc. etc. Ikke å dyrke djevelen. Jeg skjønner ikke hvorfor kristenmusikk skal være noe hverken bedre eller verre enn satanmusikk. Jeg er for øvrig ikke religiøs, og skjønner ikke helt hvorfor musikken må være dårlig, bare fordi den inneholder fronting av en trosretning. Musikk er musikk. Endret 21. november 2004 av HalTan Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Go HalTan! np: Burzum - Det Som En Gang Var Lenke til kommentar
simeik Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 (endret) [quote name='HalTan' date='21/11/2004 : 22:04'] Det er også verdt å nevne at kristendommen har ført med seg mye, mye faenskap, ikke kom her og fortell meg at kristendommen er ensidig god. [/quote] Er nok litt enig der! Men det er kristne overhoder opp igjennom tidene som har vært trangsynte, som har ført med seg faenskap, f.eks. hekseforfølgelsen, slaveri o.s.v. Men la oss holde oss til temaet!! Endret 21. november 2004 av simeik Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 True black metal betyr at bandet spiller musikk for å knuse kristendommen. Det har ingen musikalsk sammenheng. Misliker du norsk black metal pga av meningene deres? Nei, jeg misliker det meste av black metal fordi jeg syns det er kjedelig og uinspirerende musikk. Hver gang jeg hører en purist bruke begrepet "true" black metal så vet jeg at det er snakk om det...gjerne med tynn, laber produksjon. Hva banda står for gir jeg blanke i...musikken skal stå i sentrum. Black metal tar seg selv altfor seriøst... Nattefrost - Blood And vomit... Det var dråpen som fikk begeret til å flyte over for min del. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 tullete. De fleste black metal bandene er forresten ikke satanistiske, men anti-kristne. Og det er ca ingen band som drar det noe lenger enn det de synger om, så kommentarene dine er verdt ca 0 simeik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå