Gå til innhold

Finsk metall er best!

simeik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finsk metall er best

Nei. :)

Burzum

Emperor

Mayhem

Immortal

Satyricon

Carpathian Forest

Gorgoroth

Grimfist

Faustcoven

Nattefrost

Windir

Enslaved

Storm

Isengard

etc.

etc.

etc.

Nammenamm. :)

Norsk m3t0l f0e lÿfe! \m/{o_O}\m/

Synst ikkje eg da. :nei:

Kommer ann på smak. :hmm:

:yes:

cddisc.gif Emperor - Into The Infinity of Thoughts

Der f.eks.

Lenke til kommentar
Sverige har Meshuggah :D Det er nok til at jeg setter Sverige foran Norge når det gjelder metal ;)

Hmm så Meshuggah i Roskilde, synes det var ganske så middelmådig...

Blir fort kjedelig de riffene og de eksentriske soloene hjelper ikke akkurat på. Greit at de får rå lyd med 8 strengs gitarer, men det får da være grenser hvor "progressiv" man skal være.

Et par morsomme rytmer, men det var vel det.

Lenke til kommentar
Finsk metall er best

Children of bodom og norther

Nightwish og flere

De ruler :w00t:

Hah! Tull!!!!!!

Ein skam å kalle dei to banda der for METALL!

Einaste bra banda i fra Finnland er:

-Azaghal

-Beherit

Men so har vi dei norske:

-Trelldom

-Gorgoroth

-Nattefrost

-Burzum

-Mayhem

-Koldbrann

-Slavia

-Furze

-Faustcoven

-Tsjuder

osv.......................................

Lenke til kommentar
*snip*

Der f.eks.

Burzum er hentet fra Tolkien...ooh, evil...

Emperor, Immortal, Windir, Carpathian Forest, Storm, Isengard, Faustcoven blablabla...hva er det som er så latterlig med disse navnene? Hva med Kvist? Hva om Carpathian Forest hadde spilt Nightwish-aktig musikk? Er det virkelig så eeevil bandnavn dette her? Det eneste navnet jeg ikke liker blant de du så blindt ramset opp er Gorgoroth...av den enkle grunn at det navnet passer bedre til death metal :)

Klisjeer finner man overalt...i rap, pop, metal, you name it. Ikke ta metal for alvorlig...er for mange som gjør det, både innad i miljøet og utenfor det ;)

Lenke til kommentar
Sverige har Meshuggah :D Det er nok til at jeg setter Sverige foran Norge når det gjelder metal ;)

Hmm så Meshuggah i Roskilde, synes det var ganske så middelmådig...

Blir fort kjedelig de riffene og de eksentriske soloene hjelper ikke akkurat på. Greit at de får rå lyd med 8 strengs gitarer, men det får da være grenser hvor "progressiv" man skal være.

Et par morsomme rytmer, men det var vel det.

Jeg syns litt synd i deg om det er alt du hører :dontgetit:

Men så er ikke Meshuggah et band man liker med en gang...det tar tid å sette seg inn i musikken deres, men for en musikalsk verden som åpner seg når man dissekerer låtene deres :!:

Er også en fordel å kunne spille gitar/trommer og/eller kunne litt musikkteori om man skal høre på Meshuggah.

Lenke til kommentar
Jeg syns litt synd i deg om det er alt du hører :dontgetit:

Men så er ikke Meshuggah et band man liker med en gang...det tar tid å sette seg inn i musikken deres, men for en musikalsk verden som åpner seg når man dissekerer låtene deres :!:

Er også en fordel å kunne spille gitar/trommer og/eller kunne litt musikkteori om man skal høre på Meshuggah.

Vel... spiller gitar da hehe, men det hjelper visst ikke :p

Når jeg hører på musikk så forventer jeg å bli stimulert, jeg skal ikke sitte der å lure på hvilken spennende rytme de bruker og hvilken skala de har tolket på en ny måte og brutalisert.

Liker vel på så måte litt mer "tradisjonell" musikk, der jeg med en gang kan identifisere rytme, melodi og få en gitarsolo som matcher melodien heh.

Har ikke akkurat så mye til overs for annen progressiv metal heller.

Lenke til kommentar
Vel... spiller gitar da hehe, men det hjelper visst ikke :p

Når jeg hører på musikk så forventer jeg å bli stimulert, jeg skal ikke sitte der å lure på hvilken spennende rytme de bruker og hvilken skala de har tolket på en ny måte og brutalisert.

Liker vel på så måte litt mer "tradisjonell" musikk, der jeg med en gang kan identifisere rytme, melodi og få en gitarsolo som matcher melodien heh.

Har ikke akkurat så mye til overs for annen progressiv metal heller.

Eller for å si det enkelt; du er en middelmådig gitarist som ennå ikke har lært deg å improvisere i mer enn pentatonskalaer og i enkle 4/4-delstakter. ;)

:p

Lenke til kommentar
Eller for å si det enkelt; du er en middelmådig gitarist som ennå ikke har lært deg å improvisere i mer enn pentatonskalaer og i enkle 4/4-delstakter. ;)

:p

Hehe jeg er ikke noen flink gitarist nei, siden det ikke er lenge siden jeg begynte :p

Og jeg liker ikke pentatoniske skalaer ;)

Uansett, for å være seriøs... Tror ikke jeg hadde likt Meshuggah uansett hvor mye musikkteori jeg hadde kunnet. Det er ikke kunnskap det går på, men personlig smak.

Lenke til kommentar
Finsk metall er best

Children of bodom og norther

Nightwish og flere

De ruler :w00t:

Hah! Tull!!!!!!

Ein skam å kalle dei to banda der for METALL!

Einaste bra banda i fra Finnland er:

-Azaghal

-Beherit

Men so har vi dei norske:

-Trelldom

-Gorgoroth

-Nattefrost

-Burzum

-Mayhem

-Koldbrann

-Slavia

-Furze

-Faustcoven

-Tsjuder

osv.......................................

Vel det er jo faktiskt metal da....

Lenke til kommentar

Jeg er selv fan av både norsk, og finsk metal.

Det kommer en del gode powermetal band fra Finland, og en del gode blackmetal band fra Norge.

Av finsk metal hører jeg for det meste på Finntroll og Sonata Arctica

Blant de norske bandene går det mest i Windir og Old Mans Child

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...