Simkin Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) glem ikke svensk metall: Soilwork og In Flames MEN ja, Mye bra fra Finland.. Altaria f.eks, folk fra Nightwish og Sonata Arctica, jævli bra!! Endret 7. november 2004 av Freeman84 Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Sverige har Meshuggah Det er nok til at jeg setter Sverige foran Norge når det gjelder metal Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Kan jeg få vite grunnen til alle de teite bandnavnene som følger klisjeen helt ut? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hvilke bandnavn er det du tenker på? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Finsk metall er best Nei. Burzum Emperor Mayhem Immortal Satyricon Carpathian Forest Gorgoroth Grimfist Faustcoven Nattefrost Windir Enslaved Storm Isengard etc. etc. etc. Nammenamm. Norsk m3t0l f0e lÿfe! \m/{o_O}\m/ Synst ikkje eg da. Kommer ann på smak. Emperor - Into The Infinity of Thoughts Der f.eks. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Meningsfull tråd. Hva var egentlig meningen med denne? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Sverige har Meshuggah Det er nok til at jeg setter Sverige foran Norge når det gjelder metal Hmm så Meshuggah i Roskilde, synes det var ganske så middelmådig... Blir fort kjedelig de riffene og de eksentriske soloene hjelper ikke akkurat på. Greit at de får rå lyd med 8 strengs gitarer, men det får da være grenser hvor "progressiv" man skal være. Et par morsomme rytmer, men det var vel det. Lenke til kommentar
Ravngrim Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Finsk metall er best Children of bodom og norther Nightwish og flere De ruler Hah! Tull!!!!!! Ein skam å kalle dei to banda der for METALL! Einaste bra banda i fra Finnland er: -Azaghal -Beherit Men so har vi dei norske: -Trelldom -Gorgoroth -Nattefrost -Burzum -Mayhem -Koldbrann -Slavia -Furze -Faustcoven -Tsjuder osv....................................... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Næmmen..? Geir Magne? Gjer her du då? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) -Azaghal Argh, glemte dem. Støtter den ja Men som mange sier, så er ikke det nok, Norge knuser dem. Endret 12. november 2004 av Scarface^ Lenke til kommentar
Ravngrim Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Næmmen..? Geir Magne? Gjer her du då? hehe, sei da!! Lenke til kommentar
Ravngrim Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 -Azaghal Argh, glemte dem. Støtter den ja Men som mange sier, så der ikke det nok, Norge knuser dem. Norge knuser alt Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 *snip* Der f.eks. Burzum er hentet fra Tolkien...ooh, evil... Emperor, Immortal, Windir, Carpathian Forest, Storm, Isengard, Faustcoven blablabla...hva er det som er så latterlig med disse navnene? Hva med Kvist? Hva om Carpathian Forest hadde spilt Nightwish-aktig musikk? Er det virkelig så eeevil bandnavn dette her? Det eneste navnet jeg ikke liker blant de du så blindt ramset opp er Gorgoroth...av den enkle grunn at det navnet passer bedre til death metal Klisjeer finner man overalt...i rap, pop, metal, you name it. Ikke ta metal for alvorlig...er for mange som gjør det, både innad i miljøet og utenfor det Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Sverige har Meshuggah Det er nok til at jeg setter Sverige foran Norge når det gjelder metal Hmm så Meshuggah i Roskilde, synes det var ganske så middelmådig... Blir fort kjedelig de riffene og de eksentriske soloene hjelper ikke akkurat på. Greit at de får rå lyd med 8 strengs gitarer, men det får da være grenser hvor "progressiv" man skal være. Et par morsomme rytmer, men det var vel det. Jeg syns litt synd i deg om det er alt du hører Men så er ikke Meshuggah et band man liker med en gang...det tar tid å sette seg inn i musikken deres, men for en musikalsk verden som åpner seg når man dissekerer låtene deres :!: Er også en fordel å kunne spille gitar/trommer og/eller kunne litt musikkteori om man skal høre på Meshuggah. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg syns litt synd i deg om det er alt du hører Men så er ikke Meshuggah et band man liker med en gang...det tar tid å sette seg inn i musikken deres, men for en musikalsk verden som åpner seg når man dissekerer låtene deres :!: Er også en fordel å kunne spille gitar/trommer og/eller kunne litt musikkteori om man skal høre på Meshuggah. Vel... spiller gitar da hehe, men det hjelper visst ikke Når jeg hører på musikk så forventer jeg å bli stimulert, jeg skal ikke sitte der å lure på hvilken spennende rytme de bruker og hvilken skala de har tolket på en ny måte og brutalisert. Liker vel på så måte litt mer "tradisjonell" musikk, der jeg med en gang kan identifisere rytme, melodi og få en gitarsolo som matcher melodien heh. Har ikke akkurat så mye til overs for annen progressiv metal heller. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Vel... spiller gitar da hehe, men det hjelper visst ikke Når jeg hører på musikk så forventer jeg å bli stimulert, jeg skal ikke sitte der å lure på hvilken spennende rytme de bruker og hvilken skala de har tolket på en ny måte og brutalisert. Liker vel på så måte litt mer "tradisjonell" musikk, der jeg med en gang kan identifisere rytme, melodi og få en gitarsolo som matcher melodien heh. Har ikke akkurat så mye til overs for annen progressiv metal heller. Eller for å si det enkelt; du er en middelmådig gitarist som ennå ikke har lært deg å improvisere i mer enn pentatonskalaer og i enkle 4/4-delstakter. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Eller for å si det enkelt; du er en middelmådig gitarist som ennå ikke har lært deg å improvisere i mer enn pentatonskalaer og i enkle 4/4-delstakter. Hehe jeg er ikke noen flink gitarist nei, siden det ikke er lenge siden jeg begynte Og jeg liker ikke pentatoniske skalaer Uansett, for å være seriøs... Tror ikke jeg hadde likt Meshuggah uansett hvor mye musikkteori jeg hadde kunnet. Det er ikke kunnskap det går på, men personlig smak. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Finsk metall er best Children of bodom og norther Nightwish og flere De ruler Hah! Tull!!!!!! Ein skam å kalle dei to banda der for METALL! Einaste bra banda i fra Finnland er: -Azaghal -Beherit Men so har vi dei norske: -Trelldom -Gorgoroth -Nattefrost -Burzum -Mayhem -Koldbrann -Slavia -Furze -Faustcoven -Tsjuder osv....................................... Vel det er jo faktiskt metal da.... Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 finske metal band sug, rett og slett...er min mening. Lenke til kommentar
Pawerilo Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Jeg er selv fan av både norsk, og finsk metal. Det kommer en del gode powermetal band fra Finland, og en del gode blackmetal band fra Norge. Av finsk metal hører jeg for det meste på Finntroll og Sonata Arctica Blant de norske bandene går det mest i Windir og Old Mans Child Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå