Gå til innhold

Finsk metall er best!


simeik

Anbefalte innlegg

Med den logikken så vil det si at dimmu borgir er power metal band.

Jeg inrømmer at det var en forholdsvis laber definisjon, ja, men den funker for øyeblikket. Dimmu mangler den simplere sangstrukturen, eventyr-temaet, de typiske "upbeat" riffene, og med 'galopperende trommer' mener jeg ikke blastbeats. Men jeg er også fullt klar over at Ensiferum også har flere sanger som ikke havner under denne kategorien.

 

Se der, når har jeg rotet meg bort i en diskusjon om genrer igjen. De vill spille den samme musikken uansett hva vi kaller dem...

Endret av Hybelkanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
okei, det er den dummeste kommentaren jeg har lest i dag, Du kan ikke sammenligne Ensiferum med et Power metal band, har du noen gang hørt Ensiferum?

Ja, jeg har hørt Ensiferum (lånte "Iron" av en kamerat). Lastet nettopp ned noen sanger for å sjekke om jeg hadde husket helt feil, men neida, dette er finsk powermetall så det holder.

Endret av starfish
Lenke til kommentar
okei, det er den dummeste kommentaren jeg har lest i dag, Du kan ikke sammenligne Ensiferum med et Power metal band, har du noen gang hørt Ensiferum?

Ja, jeg har hørt Ensiferum (lånte "Iron" av en kamerat). Lastet nettopp ned noen sanger for å sjekke om jeg hadde husket helt feil, men neida, dette er finsk powermetall så det holder.

det er vel ikke det som virkelig kan kalles finsk power metall. Kanskje det nye greiene ja. Men ikke det gamle tingene. Men nå er ikke jeg noen ensiferum fan helelr da. Så det er godt mulig at jeg babler bare dritt nå :p Men alt jeg vet er at det er finsk :p

Lenke til kommentar

Finsk Metal er bra! Endelig har folk skjønt det... Vel, det finnes jo mye annet bra også, men finnene har mye min stil :D ...

 

Sonata Arctica

Sinergy

Children Of Bodom

Nightwish

Etc.

 

Norge har også mye bra...

 

Dimmu Borgir

Borknagar

Imbalance

Satyricon

Etc.

 

Noen nevnte at Finntroll var et finsk band, men det er nesten mer svensk. Man kan si at det er 50-50 finsk og svensk, men bandet var nok opprinnelig regnet som svensk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...