inaktiv000 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Heisann, jeg har såvidt forsøkt remote desktop i Windows XP Pro, og synes det virker bra. Dersom jeg skal nå maskinen hjemme fra internett, må jeg vel forwarde noen porter i routeren (eller bruker XP UPnP?). Hvilke porter er dette? En annen ting jeg lurer på, er om det finnes noen måte å la flere brukere logge seg på samtidig. Med en gang jeg logger på fra en annen maskin, blir brukeren som sitter lokalt "logget ut" (låst). Lenke til kommentar
arsvendg Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg veit ihvertfall at du ikke kan logge på flere samtidig... med den innebygde remote desktop så er det rett og slett slik at ingen andre får drive på med den maskina du er logget på.... på. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Jepp, har sikkert med lisensiering å gjøre. Hadde jo vært ulønnsomt fra MS sin side dersom man kunne sette opp en Windows XP maskin, og hatt 10 linux-maskiner som logger seg på denne samtidig. Men finnes det noen triks, slik at man likevel kan gjøre dette? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 1. Du må forwarde TCP port 3389 for remote desktop. 2. Så langt jeg vet så kan du ikke la flere bruke maskinen samtidig på XP Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå