Agent009 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hvorfor finner ikke maskina mi S-ATA-disken (som allerede er innstallert, og som jeg har brukt i lang tid), når jeg nå ønsker å innstallere en IDE-disk som secondary? Er det noe spez man skal gjøre for å få dette til å funke? Lenke til kommentar
Agent009 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Ønsker desperat hjelp til dette problemet...!!! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hva menes med 'finner ikke'? Får du ikke boote fra SATA? Er problemet at IDE står som første boot og dermed så booter ikke SATA? Lenke til kommentar
Agent009 Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Får starta maskinen, og alt ser fint og koselig ut frem til jeg får meldingen "Error finding OS". Så åpenbart finner den ikke disken lengre... Endret 7. november 2004 av Agent009 Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 På enkelte hovedkort deler S-ATA1 og IDE1 buss, og du vil da ikke kunne bruke begge samtidig. Prøv å sette IDE-disken på IDE2-kanalen og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Deler buss? Hvilken buss snakker du om? En buss er jo per definisjon til å dele. IDE kontroller pleier å kobles til PCI buss. Som jeg var inne på først, det kan høres ut som den prøver å boote fra IDE disken. Lenke til kommentar
Momo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Du har satt riktig boote sekvens i bios opsett? Lenke til kommentar
Agent009 Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 I bios finner den ikke sata disken i det hele tatt (det har den aldri gjort, men det har ikke betydd at den ikke har "funka")... problemet er jo bare nå at det blir litt vanskelig å velge boot-sekvens, når det ikke er noe alternativ...! Hva er det med IDE2-kanalen? Mener du den til DVD'n? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Hvilke valg har du i BIOS for boot rekkefølge? Det varierer stort hvordan dette gjøres, har selv sett at det ikke står noe om SATA, bare C: D: etc. Hvis den IDE disken har vært brukt som C: før så kan det hende at SATA disken bytter bokstav når du setter inn IDE disken. Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Joda, SilverCRX har et poeng. Det en meny i de fleste bios'er som lar deg styre hva du vil kjøre S-ata disken som. På mitt IS-7 kan jeg velge mellom og kjøre den som ID1 primary eller secondary (og da finner maskinen den som ID1), likedan med ID2. Men, så har jeg en option som gjør at satan lager seg enslags virtuel ID3 og ID4, der den da ikke kommer i veien for evnt annet hardware på ID kablene. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 IDE -disken må ikke stå som master, sjekk ut jumperen på disken Lenke til kommentar
Agent009 Skrevet 11. november 2004 Forfatter Del Skrevet 11. november 2004 Takk for gode forslag... fikk det faktisk til å funke ved å fortelle BIOS'n at den skulle boote fra en scussy-disk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå