Colin Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Beklager hvis det finnes topics på dette, men fant ingen som passet helt hundre og som jeg var sikker på var for AthlonXP og ikke AMD64. Skal bytte ut min AthlonXP 2400+ med en 3200+, og må nok da også bytte kjøler. Har en Thermalright AX7 som holder min 2400+ på rundt 47C på load, så tipper at det er såpass forskjell at den må byttes........eller noen med noen formening om dette? Hvis ikke, så er jeg ute etter en stillegående og effektiv kjøler til denne. Den behøver selvsagt ikke være helt stille, men liker ikke mye støy heller . Første tanken min var en Thermalright ALX800 eller en Thermalright SP97, da de begge ser ganske gromme ut Er derimot i tvil om noen av dem passer på hovedkortet mitt, for den siden som skal vise en slik oversikt ser ikke ut til å virke helt. Noen tanker rundt disse kjølerne? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Skal du bare ha kjøleribbe? Skal ikke du ha vifte også? Lenke til kommentar
Colin Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Selvsagt skal jeg også ha vifte........ Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 NorthQ Silent Ice II Opteron bruker jeg til min 3200+. Funker jo bra den. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 jeg tror faktisk jeg har laget en tråd med akkurat samme topic. for meg falt vetfall valget på termaltake extreme volcano 12 Lenke til kommentar
Colin Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Hvordan er den på støy kontra ytelse? Lenke til kommentar
eniac Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 jeg tror faktisk jeg har laget en tråd med akkurat samme topic.for meg falt vetfall valget på termaltake extreme volcano 12 ikke kjøp den vifta.... jeg har den den suuuuuger.... kjøp deg noe som ikke bråker så sykt.... den volcano 12 bråker 21db på det laveste og kanskje 40db på det høyeste! det er noe skikkelig MØKK! Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 jeg tror faktisk jeg har laget en tråd med akkurat samme topic.for meg falt vetfall valget på termaltake extreme volcano 12 ikke kjøp den vifta.... jeg har den den suuuuuger.... kjøp deg noe som ikke bråker så sykt.... den volcano 12 bråker 21db på det laveste og kanskje 40db på det høyeste! det er noe skikkelig MØKK! 21 db er jo ingenting da. hverfall for meg som ikke bryr meg så alt for mye om støynivå. + at jeg har så bra gjennomstrømning i kabbiset mitt at jeg kommer nok til å få gode temperaturer selv på laveste fart. også liker jeg utseende. men kan du ikke ta en titt innom min tråd da hvis du finner den. jeg tror nemlig den kan være til hjelp Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Får du plass til en 92mm Zalman så går du for den men dersom den ikke får plass så velger du Thermaltake Volkano12. Stort bedre kjøler i den størrelsen får du ikke. Skal du ha en 80x80mm kjøleribbe så vil en vifte med kapasitet som den Volkan12 har støye en del. Alternativet hadde vert å lage trakt på en 80x80mm ribbe og montert en 120mm vifte på den, det er det andre som har gjort. Lenke til kommentar
highlander Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 jeg tror faktisk jeg har laget en tråd med akkurat samme topic.for meg falt vetfall valget på termaltake extreme volcano 12 Den bråker noe jævli, men jeg vet at kjøleribba funker nice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå