snap79 Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Har tenkte å skaffe meg trådløst internett.. Spørsmålet er da om jeg skal gå for routeren fra nextgentel: Netopia 3357W, 11 Mbit (802.11b) WiFi løsning, og har fire utganger (fire fysiske LAN porter -RJ45) til kr 798. Ganske høy pris men da slipper jeg å ha "modemet" i tillegg!! eller om det er best å kjøre en utenom. Tenkte på å kjøpe: philips cbwbs054 og PHILIPS CPWUA054 men sånn jeg har forstått det så kan jeg kun ha aksesspunt i tillegg til nextgentelmodemet da det fungerer som router (har ikke porter på modmet). bør jeg da kjøpe basestasjon eller aksesspunkt? Kan basestasjonen fungere som en hub i tillegg til "modemet"?? Blir det ulemper med evt sikkerthet ved kun aksesspunkt??? evt forslag på hva jeg bør kjøpe?? takknemlig for alle forslag.. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Kan være like greit å bare gå for det trådløse aksesspunktet fra nextgentel. Årsaken til dette er at du vil få en ruter fra nextgentel, og med to rutere på rad vil du sannsynligvis få krøll. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Ett stort minus med løsningen fra NGT er hastigheten på den trådløse delen, dersom du skal kopiere filer fra en maskin til en annen via det trådløse nettet tar dette svært lang tid dersom det er litt størrelse på filene. Har selv Netopia 3351 og en trådløs ruter (DrayTek 2900), dette fungerer fint da jeg har NAT på de portene som trenger dette. Må først sette en NAT fra Netopia til DrayTek og deretter fra DrayTek til PC. Det tar kun noen få minutter å gjøre disse innstillingene. Ser det er mange her på forumet som hevder det er problemer med to rutere montert etter hverandre, dette er ikke tilfelle dersom ruterne blir konfigurert riktig. Du kan også kjøpe deg en switch og ett aksesspunkt dersom du ikke ønsker to rutere. Skal du kun bruke det trådløse nettet til surfing er løsningen til NGT ett godt alternativ. Endret 7. november 2004 av Chrian Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Har selv Netopia 3351 og en trådløs ruter (DrayTek 2900), dette fungerer fint da jeg har NAT på de portene som trenger dette. Må først sette en NAT fra Netopia til DrayTek og deretter fra DrayTek til PC.Det tar kun noen få minutter å gjøre disse innstillingene. Hvis du f. eks skulle åpne porten 16889, hva slags innstillinger ville du hatt i 1) Netopiaen og 2) DrayTeken? Litt gammel tråd, men det får så være. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hvorfor ikke bare kjøre ett aksesspunkt etter netopia routeren, da slipper du og route porter videre ettere du har satt det opp i ngt routeren? Bare en liten betraktning, eventuelt kan du kjøpe en vanlig wlan router, og plugge i en av portene i steden for å koble til i wan porten, da vil routeren oppføre seg som ett rent aksesspunkt, og du slipper å route videre porter. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Ser det er mange her på forumet som hevder det er problemer med to rutere montert etter hverandre, dette er ikke tilfelle dersom ruterne blir konfigurert riktig. Ja, men så var det å konfigurere dette riktig og i tillegg gjøre det hver gang man mistenker at noe ikke funker p.g.a. et slikt oppsett. Tid man kunne gjerne brukt på en mer fornuftig måte. Du kan også kjøpe deg en switch og ett aksesspunkt dersom du ikke ønsker to rutere. Synes det er den beste løsningen. Ender man opp med en ekstra ruter kan jo denne "degraderes" til et rent aksesspunkt, men man betaler litt ekstra for funksjonalitet man kanskje aldri får bruk for. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 thompson routeren til ngt er jo 54mbits ruter så da er jo problemet løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå