Gå til innhold

20D + 24-70L + 2GB til 19.000,-


Anbefalte innlegg

Som subject indikerer så har jeg kjøpt meg følgende:

 

Canon EOS 20D

Canon EF 24-70 2.8L

Sandisk Extreme 2GB

 

.. til den nette sum av kr 19.000,-.

 

På Norske nettbutikker koster denne kombinasjonen tett på 30.000,- for øyeblikket.

 

For å oppnå denne prisen så bestilte jeg fra en nettbutikk på Manhatten og lot dem sende varene til en annen stat. Da forsvinner nemlig "Sales Tax" på 8%. En kompis av meg var i USA og tok det med seg hjem. Han tok selvfølgelig en haug med bilder med det før han tok det med hjem. Både for å teste at alt var ok og for å kunne ta det over grensa som et brukt kamera og dermed slippe å betale Mva.

 

Denne fremgangsmåten kan anbefales for alle som er interessert i å spare penger på sitt nye kamera!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som subject indikerer så har jeg kjøpt meg følgende:

 

Canon EOS 20D

Canon EF 24-70 2.8L

Sandisk Extreme 2GB

 

.. til den nette sum av kr 19.000,-.

 

På Norske nettbutikker koster denne kombinasjonen tett på 30.000,- for øyeblikket.

 

For å oppnå denne prisen så bestilte jeg fra en nettbutikk på Manhatten og lot dem sende varene til en annen stat. Da forsvinner nemlig "Sales Tax" på 8%. En kompis av meg var i USA og tok det med seg hjem. Han tok selvfølgelig en haug med bilder med det før han tok det med hjem. Både for å teste at alt var ok og for å kunne ta det over grensa som et brukt kamera og dermed slippe å betale Mva.

 

Denne fremgangsmåten kan anbefales for alle som er interessert i å spare penger på sitt nye kamera!

Er kanskje litt vanskelig måte da, er ikke alle som har en venn som skal til USA :p

Men gratulerer med ditt nye kamera, virkelig et bra kjøp :yes:

Lenke til kommentar

Ganske genial måte å gjøre det på, men det krever ganske mye arbeid. Sende det fra usa til en annen stat der en kamerat plukker det opp og tar det videre brukt. Hva om kameraten din ikke fikk tid til å hente det? Da hadde det blitt en del komplikasjoner.

 

Bortsett fra en veldig god pris tror jeg heller jeg ville kjøpt her i norge. Mye pga. garantisaker.

Lenke til kommentar

Har også EOS20D, og har heldigvis familie der bor i USA (Seattle), og N.Y er det rette sted at købe udstyr,..så just på forsk objektiver :

17-40L cirka 3800 DK.kr

17-85 EFS 3400 DK.kr

50 1.4 USM 1700 DK.kr

 

Så der er rigtig mange penge at spare derovre ;-D

 

 

Et rigtigt godt sted at købe er her i N.Y :

 

www.bhphotovideo.com

De er kæmpestore, så hvis man skal til N.Y skal man helt sikkert forbi dem, hehe.

 

Hvis min familie sender mig ting fra USA så skriver de "Present/Gift" (gave) på shipment, så går disse uden om told ;)

 

vh Jan

Lenke til kommentar

Hmm,..jeg vil kunne købe til eksempel en 17-40 og en 50 mm 1.4 for den samme pris som EN 17-40 koster her i Danmark... (en 17-40mm koster ca 6000 dk.kr)

Er selvfølgelig også så heldig at min familie bor derovre fast, kan bare sende tingene, og de shopper selv i disse foto-butikker ;)

 

Men jo, det kræver lidt arbeit, hvis man ikke har en fast kontaktperson/ven i USA.

 

vh Jan

Lenke til kommentar

Jeg betalte selv ca 24000 for (nesten) samme kombinasjon.

20D for 12.200 hos itbutikken ( greit med garanti i norge ).

28-70/f2.8L på foto.no's bruktmarked: 7000.

2x Sandisk extreme CF kort til $100 per stk hos bhphotovideo.

 

Edit: lagt på en tusing i prisoverslaget ;)

Endret av Micromus
Lenke til kommentar

Med presents/gifts skriver min familie ikke altid værdi/value på gaven de sender,

og vi behøver heller ej skrive value på gaver vi sender til USA.

 

Men hvis man skriver value, så kan man skrive et lavere et ;)

 

Hvis man til gengæld ikke skriver gift på, så kommer man at betale told :(

 

Har aldrig oplevet at customs åbnet en gave, ihvertfald ikke endnu, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...