Gå til innhold

Asus p4c800 vs asus p4c800-e deluxe

Caliber

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lenge sittet på mitt abit ic7max3, men har lyst til å se hvordan asus sin konkurrent gjør det i forhold. Jeg har derfor sett på et Asus p4c800 og et asus p4c800-e deluxe, men klarer ikke helt å kartlegge forskjellene mellom disse kortene. Kortet skal overklokkes (Det er hovedsakelig her jeg vil se forskjellen mellom asus og abit). Håper dere kan hjelpe meg her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg har et P4C800-E deluxe som jeg sliter med ved overklokking av en P4 3,4 NW.

Kortet har store problemer med Vcoren. Se denne tråden..

Jeg har netop kjøbt et IC7 Max3 av den grunn - da det sku være mye bedre for overklokking.

Har du noen erfaringer der forteller det motsatte?

Men bortsett fra dette problem er jeg ganske fornøyet med E-deluxe kortet.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har et P4C800-E deluxe som jeg sliter med ved overklokking av en P4 3,4 NW.

Kortet har store problemer med Vcoren. Se denne tråden..

Jeg har netop kjøbt et IC7 Max3 av den grunn - da det sku være mye bedre for overklokking.

Har du noen erfaringer der forteller det motsatte?

Men bortsett fra dette problem er jeg ganske fornøyet med E-deluxe kortet.

Mvh

Kimmer

Kortet er en god klokker, det er som sagt de aller høyeste hastighetene som blir begrenset grunnet ustabile minnespenninger over 2.8v... Les gjerne litt på abit's support-forum, her står problemet godt forklar.

Har egentlig ikke lyst til å kjøpe et nytt hovedkort til 1500kr "bare" for å kunne overklokke lenger, så derfor fant jeg et demo-kort som tilfeldigvis var et p4c800 (ikke e deluxe versjonen). Noen kvalifiserte argumenter for at jeg vil nå lengre med dette hovedkortet? (Se gjerne spesifikasjonene mine i profilen min).

All hjelp settes stor pris på!

Lenke til kommentar
Kortet er en god klokker, det er som sagt de aller høyeste hastighetene som blir begrenset grunnet ustabile minnespenninger over 2.8v... Les gjerne litt på abit's support-forum, her står problemet godt forklar.

Har egentlig ikke lyst til å kjøpe et nytt hovedkort til 1500kr "bare" for å kunne overklokke lenger, så derfor fant jeg et demo-kort som tilfeldigvis var et p4c800 (ikke e deluxe versjonen). Noen kvalifiserte argumenter for at jeg vil nå lengre med dette hovedkortet? (Se gjerne spesifikasjonene mine i profilen min).

Hei,

Dette problem sku være fikset på senere revisjoner av kortet - leste en del om dette før jeg købte Max3'en.

Tror du når 'loftet' med Vcore'en - uansett hvilket av de P4x800x kort du prøver/køber. Les gerne tråden jeg linket til.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

Hei,

Dette problem sku være fikset på senere revisjoner av kortet - leste en del om dette før jeg købte Max3'en.

Tror du når 'loftet' med Vcore'en - uansett hvilket av de P4x800x kort du prøver/køber. Les gerne tråden jeg linket til.

Mvh

Kimmer

Har du noe konkret stoff som beviser at dette problemet er løst på senere revisjoner? Etter mye lesing på abit-forumene kom det frem at abit's ingeniører ikke klarte å løse problemet. Det ble dessuten nedprioritert siden kortet ikke lenger bygget på plattformet abit ville satse videre på. En den overklokker-fans der ute som forbannet abit for nettopp dette...

Kort forklart om asus-kortet, vcore blir ustabil og skyter i været ved kraftig klokking?

Lenke til kommentar
Har du noe konkret stoff som beviser at dette problemet er løst på senere revisjoner? Etter mye lesing på abit-forumene kom det frem at abit's ingeniører ikke klarte å løse problemet. Det ble dessuten nedprioritert siden kortet ikke lenger bygget på plattformet abit ville satse videre på. En den overklokker-fans der ute som forbannet abit for nettopp dette...

Kort forklart om asus-kortet, vcore blir ustabil og skyter i været ved kraftig klokking?

Hei,

Leste alle 12 tester/omtaler fra prisguiden (klik på 'flere') og jeg tror det var en dansk OC-side jeg leste det med at problemet sku være fikset.

Som skrevet før: Les hele tråden jeg linket til tidligere - noen stykker der har problemer med at Vcoren dropper fra 1.70 til unna 1.55v med 3,4 NW (1.55v er default for 3,4 NW)

Jeg hadde også problemer med Vcoren med min 'gamle' 2,8 NW (M0) - kom ikke over 3,2Ghz (se profil).

Edit: Utover dette 'lite' problem og en (efter min mening) dårlig lydchip - da er jeg utroligt fornøyt med det Asus kort.

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...