Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ASDL hastighet

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg lurer litt på.

Det snakkes jo en del om dette med om du får den hastigheten du skal ha fra leverandøren osv.

Men kan de lure abonnenter enkeltvis?

Altså at de feks kan gi mindre hastighet til naboen enn til meg?

Eller blir en hastighetsvariant formidlet likt fra en leverandør til alle som abonnerer på den i et område ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-25 00:01, DeejPhant skrev:

Skulle vel tru det er individuelt siden du kan ha en annen hastighet en naboen...

Det var bare ment som et tenkt eksempel.

Men poenget er at det er litt viktig å vite.

For hvis det er individuelt, så må du jo passe på selv hele tiden, men hvis hastigheten formidles felles likt for alle, så trenger en jo ikke tenke på at en selv blir lurt spesielt mener jeg.

Lenke til kommentar

Du høres litt småparanoid ut "passe på hele tiden"

Det er jo ikke så stress alikevell, hvofor er det krise om hastigheten synker en dag eller to

Sjekk en gang iblant sånn for moro skyld...

Jeg hater Telenor...

SI korrekt my ass, det heter ikke mebibyte, det heter MB, megabyte!!!

[ Denne Melding var redigert av: DeejPhant på 2002-05-25 00:32 ]

Lenke til kommentar

Farten bestemmes for hver enkelt bruker. Farten din kan du sjekke ved å ha et lite prog stående oppe (Net Statistics), slik at du ser farten, eller du kan gå til http://www.itavisen.no.

Der kan du ta en speedometer test for å se om du får det du skal, men er vel litt enig i at du virker litt VEL paranoid.

Skjønner vel egentlig ikke problemet. Du ser jo fort om du har din 1mbit eller ikke f.eks. Om du da får noen kbit mindre merkes det jo ikke uansett.

Men ja, farten settes individuelt.

Mosher'n

Lenke til kommentar

Det er ikke rart vi blir paranoide i dag vel?

man må jo passe på alle ting, eller så ser en eller annen skarv sitt snitt hvor du snur deg. Kjenner til det vel.

Men grunnen til at jeg henger meg opp i akkurat dette, er at jeg ikke tror jeg har fått 20% økning som skulle vært der (har 328 på 384) .

Men hva skal du gjøre da hvis farten ikke blir overholdt?

Lenke til kommentar

Har NGT 640/384 men får ikke mer enn ca 10-12 kb/sek inn. Grunnen til dette er at jeg ligger altfor langt unna nærmeste sentral, men akkurat nå driter jeg i det bare jeg er online til fastpris. Ut får jeg faktisk ca 30-35 kb/sek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...