*RiFkinD* Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 går deet ann og kjøpe ett skjermkort med 8x, og kjør det på mitt 4x hovedkort? mitt hovedkort itje no storspællar eller data geni.. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 ja, men skjermkortet vil da automatisk kjøre på 4x ... man får uansett sjelden tak i skjermkort som går på under 8x i disse dager så det er egentlig ikke no å tenke på... Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 ok, thanx.. går det sørgelig mye tregere med 4x? viss jeg skal kjøpe meg nytt hovedkort med samme sokkel og ramhastighet, noen som har forslag på ett hovedkort? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Nei, det er ikke stor forskjell Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 det var bra men har dere noen forslag på hovedkort jeg kan kjøpe og samtidig benytte meg av det jeg har av ram og cpu i pc? har ram pc2100 (512), prossesor P4 2,5 gb (sokket 478) og ingen ting mere spess jeg vil ha med meg Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 hvis du skal kjøpe et 8x skjermkort til 4x hovedkort. så vil det gå en del dårligere enn det egentli skal. og det vil uansett ikke være noen vits i å kjøpe no bedre enn ett geforce 4 kort eller lingnede Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 prossesor P4 2,5 gb (sokket 478) En prosessor måles vel gjerne i MHz, og ikke i GB, hvis da ikke CPU'en har 2.5 GB cache, noe som er ytterst usannsynlig, for å si det mildt :!: Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 hvis du skal kjøpe et 8x skjermkort til 4x hovedkort.så vil det gå en del dårligere enn det egentli skal. og det vil uansett ikke være noen vits i å kjøpe no bedre enn ett geforce 4 kort eller lingnede Så var det den lille detaljen om dagens 8x skjermkort virkeleg utnytter bådbredden 8x hkene leverer eller ligger rundt 4x. Etter kva eg husker å ha lest er det ein minimal forskjell mellom 4x og 8x i ytelse. mvh JanEirik Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 prossesor P4 2,5 gb (sokket 478) En prosessor måles vel gjerne i MHz, og ikke i GB, hvis da ikke CPU'en har 2.5 GB cache, noe som er ytterst usannsynlig, for å si det mildt :!: hehe. seff. skulle være 2,5 ghz.. eller 2500 mhz Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 hvis du skal kjøpe et 8x skjermkort til 4x hovedkort.så vil det gå en del dårligere enn det egentli skal. og det vil uansett ikke være noen vits i å kjøpe no bedre enn ett geforce 4 kort eller lingnede så du mener jeg burde itje invistere i mere enn ett gf 4 ? det er nok til mitt bruk? spille mest cm/fm cs og bf (itje nu, kjører på ett intrigret skjermkort). blir det da og holde med gf 4? sånn som dette Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 hvis du skal kjøpe et 8x skjermkort til 4x hovedkort.så vil det gå en del dårligere enn det egentli skal. og det vil uansett ikke være noen vits i å kjøpe no bedre enn ett geforce 4 kort eller lingnede Så var det den lille detaljen om dagens 8x skjermkort virkeleg utnytter bådbredden 8x hkene leverer eller ligger rundt 4x. Etter kva eg husker å ha lest er det ein minimal forskjell mellom 4x og 8x i ytelse. mvh JanEirik Ja, så vidt jeg vet er det knapt nok merkbar forskjell på 8x vs 4x... Lenke til kommentar
apwr Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 hvis du skal kjøpe et 8x skjermkort til 4x hovedkort.så vil det gå en del dårligere enn det egentli skal. og det vil uansett ikke være noen vits i å kjøpe no bedre enn ett geforce 4 kort eller lingnede Jo, det er det!!!!! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 For all del, kjøp ikke GF4 eller noe så gammelt. Støtter jo ikke DX9! Ytelsesforskjell mellom 4x og 8x er knapt målbar, så det er bare å kjøre på. Resten av systemet vil sinke mer enn agp-grensesnittet. Se etter 9600XT eller aller helst et R9800pro...eller vurder et av de rimeligste 6800xx-kortene. Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 (endret) hadde itje tenkt og legg så mye penger inn i det kortet. alt er bedre enn dt jeg har nå. hadde tenkt meg noe sånn som dette ,, hvis det er brukbart eller sånn som dette eller kanjse itje noen gf kort og heller ta dette hva syns dere om de`? spiller: fm cm cs bf Endret 7. november 2004 av *RiFkinD* Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Fjern viruslinken, din sabotør. Ferie fra forumet kan fort skje om du driver slik. Når det gjelder skjermkortene kan jeg fortelle at FX5200 neppe er egnet til å spille med. Jeg tror, men vet ikke, at 9250 er litt kvassere. Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 sorry. kopierte feil link Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 (endret) opprinnnelig syns du alle kortene var dårlige? dette litt bedre? Endret 7. november 2004 av *RiFkinD* Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 opprinnnelig syns du alle kortene var dårlige? dette litt bedre? 9600pro er bedre, ja. Men hvis du får tak i et 128MB av samme type til rimeligere pris, eller har tenkt å overklokke satser du på det. Det har nemlig lite eller ingenting for seg med 256 MB på et så svakt kort. Ofte er rammen av tregere type som ikke kan klokkes like langt. Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 itje snakk så avansert. har ikke peiling på hvordan jeg overklokker. må vel være bedre å ha 256 mb ram for oppløsningen sin del? i så fall, viss jeg skal overklokke ett 9600pro hvor finner jeg brukerveiledning? har sett mange sånner veiledninger for cpu etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå