kommando Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Hei Jeg sitter med et Sony HandyCam DCR PC105, vi har spilt inn en film til skolearbeid og jeg tok på meg oppgaven med å redigere filmen. Det er ikke mitt kamera og jeg aner ikke hvordan jeg skal få videoen over til PC'en. Jeg har koblet det til en USB port, hva nå ? :S Endret 7. november 2004 av Olag Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Nå er jeg ikke sikker på om dette er et MiniDV kamera, men jeg går utifra det. Da trenger du en FireWire kabel for å føre over filmen. I tillegg må du ha et videoredigeringsprogram på pc'n din, samt masse ledig plass på harddisken. Og om det ikke er et MiniDV kamera, så bare glem det jeg har skrevet:) Lenke til kommentar
RogerA Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) Hei. Prøv denne siden INFO Hvis engelsk er ok prøv DENNE Endret 12. november 2004 av rogera Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Enda en nyttig side: http://nva.no/standard1.asp?side=dvtildvd.inc Lenke til kommentar
RogerA Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Bra Beatnik, husket ikke adr. selv Lenke til kommentar
frozen_cpu Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hvis du har Pinnacle er det veldig lett. Det er bare å trykke på start capture, så ordner PC'en resten. Videre er det bare å redigere filmen i programmet og til slutt make movie når du er fornøyd og skal kompilere filmen. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 Hvis du har Pinnacle er det veldig lett. Det er bare å trykke på start capture, så ordner PC'en resten. Videre er det bare å redigere filmen i programmet og til slutt make movie når du er fornøyd og skal kompilere filmen. ...men først må han koble det til PC'n med en firewire/DV kabel. USB er for tregt... selv USB 2.0 er jo tregere enn firewire. Lenke til kommentar
andm Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Bare et lite forslag: Hvorfor ikke legge informasjon som dette (hvordan utføre capture, hva er firewire, hvorfor ikke USB osv.) i et klebrig emne på forumet, slik at nybegynnere lett kan finne fram til nyttig info? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. november 2004 Del Skrevet 14. november 2004 Bare et lite forslag: Hvorfor ikke legge informasjon som dette (hvordan utføre capture, hva er firewire, hvorfor ikke USB osv.) i et klebrig emne på forumet, slik at nybegynnere lett kan finne fram til nyttig info? Uff... ikke sett slike idéer i hodet på meg da. Kan hende jeg gjør det (tar lang tid) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå