Gå til innhold

windows 98 floppy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem. Jeg har en liten bærbar som jeg må ha win 98 på. jeg må få tak på win 98 på floppy innstalasjonsdisketter... ikke bootdisk altså, men hele innstalasjonen. er det noen som vet om måter å gjøre win 98 cd'n om til floppy, eller om noen har win 98 floppy utgave??

mvh 220volt :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:!:

Finns nok ikke det ..

Sjekket Windows ME den er totalt på 372 580 352 bytes (w98 er nok ikke langt unna i size)

På 1.4MB disketter ville det blitt over 250 stk.

Det du kan gjøre er å kopiere inn hele W98 cden til harddisken .

Boote med bootdiskett gå inn på C: i mappen der w98 er kopiert inn og starte setup.exe fra dos prompt.

Har du ikke cdom på den lager du en dos diskett med NIC drivere/enabler

og aksesserer den over nettverk fra en annen der du har cdrom

og kopierer filene over .

Lenke til kommentar

hehe, takk for svaret!

Det finnes 2 utgaver av win 98 på floppy, men det er en strippet versjon, på 35 disketter. kom som win 98, og win 98 oppgradering fra 95. Men du vet det er jo nesten håpløst å fa tak på, og jeg har ikke cd-rom, eller netverksport på denne pc'n, kun floppy! så jeg hadde håpet det kanskje satt noen der ute med floppy utgaven, eller om noen visste om måter å trekke ut de nødvendigste filene på, og få lagd floppy innstall.

Takk for at du svarer, er fint å få noen tips og ideer. Dette er en eldre bærbar maskin av typen pentium 200, og er ultraportabel, og har 10" skjerm, så jeg har kun en ekstern fdd, som jeg kan benytte, har lagt inn win 31, men det nytter ikke å bruke, det har blitt kjørt win 98 se på denne tidligere, men jeg vet ikke hvordan de fikk det inn, regner med de hadde win 98 "mini" utgaven av oppgradering fra 95.

Mvh 220volt

Lenke til kommentar

Tror du skal gå for forslaget om å kopiere win98 folderen til HD først, og installere derfra.

Det er flere muligheter for å kopiere. Jeg har noen ganger brukt Norton Commander i DOS, den har overføringsfunksjon via parallellport eller serieport. Det finnes også andre programmer (f.eks LapLink).

Eller du kan kjøpe et adapter for 2.5" disk slik at du kan sette disken inn i en vanlig PC og kopiere. Komplett har slike adaptere til ca 150kr.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei, takk for svarene og innlegggene!

Jeg fant til slutt et program som tok det nødvendigste ifra win 98, og laget et godt gammeldags pkzip arkiv for dos, kopierte dette over til den bærbare, og instalerte derfra, gikk greit, men nå har pc'n daua, så alt var til ingen nytte.... :D hohohoho, flere uker med knot rett i XXXX. hehehe, men morro er det lell.

syar2003 Skrevet 07/11/2004 : 23:25

Hvordan hadde du tenkt å få installert annen software på den da. (disketter )

Uten hverken ethernet pcmcia kort eller cdrom blir det tungvint med annet også.

Blir vel litt kjedelig bare å browse å fikle kun i en W98 installasjon i lengden

Jau, sant nok! Meningen var å bruke denne til tekst, og notatblokk. men spiller jo ingen rolle nå...

tålmodighetsprøve :whistle:

takk for alle tips og svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...