M.H Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hei. Har hørt at men burde ha litt mindre luft i vinterdekkene enn det som står oppgitt i innstruksjonsboka til bilen for ikke å slite dekket mer på midten enn på kantene. Noen som vet om dette stemmer eller hvor mye luft en bør ha i dekkene I innstruksjonsboka står det 2.2 pund foran og 1.8 bak. Dekkene er Nokian hakkapelitta 4. Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Dekkene blir ikke like varm på vinteren som om sommeren og derfor vil ikke lufta inne i dekkene bli like varm. Luft utvider seg når det blir varmt. Det skulle tilsi mer luft i vinterdekkene På en annen side vil mindre trykk i dekkene gjøre de mer fleksible slik at de "bretter" seg bedre rundt underlaget dersom det er ujevnt Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hei. Har hørt at men burde ha litt mindre luft i vinterdekkene enn det som står oppgitt i innstruksjonsboka til bilen for ikke å slite dekket mer på midten enn på kantene. Noen som vet om dette stemmer eller hvor mye luft en bør ha i dekkene I innstruksjonsboka står det 2.2 pund foran og 1.8 bak. Dekkene er Nokian hakkapelitta 4. For lite luftrykk kan føre til slitasje på ytterkanten av dekkene og for mye luft kan føre til slitasje i midten av dekkene. Jeg ville ha brukt riktig luftrykk på dekkene. Lenke til kommentar
M.H Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Takk for svar. Da lar jeg lufttrykket være som det er. En kompis av meg slet med at dekket ble slitt på midten når han hadde så mye luft i som det stod i innstruksjonsboka, men han har 15" i stede for 14" som det skal være orginalt. Om dette har noe å si vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå