Gå til innhold

Mistenkelig likhet (for andre gang på kort tid)

Anbefalte innlegg

For en tid tilbake ble det postet en side her på forumet kalt Creative Concepts. Den høstet gode kritikker, men for litt siden fant jeg en side som var mistenkelig lik. Linkene til sammenligning har jeg listet opp nedenfor, og selv om de ikke er på millimeterne identiske, så synes jeg det sverter CC's kreative tittel.

Non Mollare Mai

Creative Concepts

Spør du meg, så er de temmelig like. Her er kanskje ikke alle enige med meg, men jeg husket ihvertfall CC med en gang jeg fikk øye på NMM. Da gjenstår det bare å se hva massene her synes, men konklusjonen jeg trekker er ihvertfall at dette begynner å bli en lei trend her på forumet. Inspirasjon er en ting, ripoff er en annen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vanskelig å se de store likhetene mellom de to, det jeg faktisk ser er likt er at det er en gradient bakgrunnsfarge (ikke samme farge) og at begge har klikkbare tall (der den er kalender på nonmollaremai.it.

Alle har lov å hente inspirasjon, men for min del tviler jeg til og med på at dette har blitt gjort i dette tilfellet.

Mulig du ser noe jeg ikke ser. :shrug:

Lenke til kommentar

Men hva egentlig visten med å mekke en egen tråd for dette, når det ikke er din egen side det gjelder en gang? Personlig vinning på noen måte?

Ta det heller opp med han det gjelder (designerus), spesielt i dette tilfellet når likheten omtrent ikke er til stede.

Lenke til kommentar

Er helt enig med de to (?) foregående, skulle tro det var kult å være den som oppdager en «rip» eller noe, slik at folk anklager andre for rip for den minste lille ting.

Også i en tråd her tidligere i uka var det MASSE snakk om ripping fordi en side hadde nokså like farger som unrealized.org. Skjerpings folkens, og tenk dere ordentlig om før dere begynner å snakke om ripping.

Lenke til kommentar

Gud, jeg skjønner ikke at det er mulig. Driver du (Gjermis) en slags heksejakt på alle som er inspirert av andre? Det var greit med artikkelen til Jibba, men her synes jeg du har lagt terskelen for lavt. Det er så få likhetstrekk på de to sidene at det aldri kunne falt meg inn å kalle den en rip.

MrBerg: Den diskusjonen gikk jeg glipp av! Link? :)

Edit: fant den. Hihi! :lol:

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...