Gjermis Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 For en tid tilbake ble det postet en side her på forumet kalt Creative Concepts. Den høstet gode kritikker, men for litt siden fant jeg en side som var mistenkelig lik. Linkene til sammenligning har jeg listet opp nedenfor, og selv om de ikke er på millimeterne identiske, så synes jeg det sverter CC's kreative tittel. Non Mollare Mai Creative Concepts Spør du meg, så er de temmelig like. Her er kanskje ikke alle enige med meg, men jeg husket ihvertfall CC med en gang jeg fikk øye på NMM. Da gjenstår det bare å se hva massene her synes, men konklusjonen jeg trekker er ihvertfall at dette begynner å bli en lei trend her på forumet. Inspirasjon er en ting, ripoff er en annen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Ikke noe jeg reagerte på, men..? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg har vanskelig å se de store likhetene mellom de to, det jeg faktisk ser er likt er at det er en gradient bakgrunnsfarge (ikke samme farge) og at begge har klikkbare tall (der den er kalender på nonmollaremai.it. Alle har lov å hente inspirasjon, men for min del tviler jeg til og med på at dette har blitt gjort i dette tilfellet. Mulig du ser noe jeg ikke ser. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Synes ikke de lignet noe særlig. Hadde samme trekk, ja, men det er det jo tusenvis av sider som har. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Men hva egentlig visten med å mekke en egen tråd for dette, når det ikke er din egen side det gjelder en gang? Personlig vinning på noen måte? Ta det heller opp med han det gjelder (designerus), spesielt i dette tilfellet når likheten omtrent ikke er til stede. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Jeg ser helt klart likhetstrekk, men å dra det så langt som å kalle det rip: nei. By the way, Creative Concepts er den peneste av de to. Endret 7. november 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
Magellan Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Å kalle dette en ripoff synes jeg er drøyt. To vidt forskjellige design i mine øyne. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 "Åh, polecat rippa min absentvoid fordi han la menyen på høgre side!" ..ta hintet? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Nå begynner alt pratet om ripping å bli irriterende, det må da være lov å søke inspirasjon noe sted? Likheten mellom de to sidene som nevnes er dessuten så liten, at de sikkert er laget uavhengig av hverandre. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Er helt enig med de to (?) foregående, skulle tro det var kult å være den som oppdager en «rip» eller noe, slik at folk anklager andre for rip for den minste lille ting. Også i en tråd her tidligere i uka var det MASSE snakk om ripping fordi en side hadde nokså like farger som unrealized.org. Skjerpings folkens, og tenk dere ordentlig om før dere begynner å snakke om ripping. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Latterlig. Av alle folkene som har vært på dette forumet, er nok Designerus en av de siste som ville ha rippet en side. Dette blir bare for dumt. Det finnes såpass mange sider her på nettet at noen sider må likne på hverandre uansett. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 (endret) Gud, jeg skjønner ikke at det er mulig. Driver du (Gjermis) en slags heksejakt på alle som er inspirert av andre? Det var greit med artikkelen til Jibba, men her synes jeg du har lagt terskelen for lavt. Det er så få likhetstrekk på de to sidene at det aldri kunne falt meg inn å kalle den en rip. MrBerg: Den diskusjonen gikk jeg glipp av! Link? Edit: fant den. Hihi! Endret 7. november 2004 av Lokaltog Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Unødvendig tråd som bare lager krangel og drittkasting. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg