Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

jeg trenger en ny trådløs router

Anbefalte innlegg

Scenarioet er som følger:

Jeg har en gateway her som jeg tenker jeg skal donere til mamma slik at jeg kan ta med meg en bærbar maskin med meg hjem og fortsatt ha tilgang til inettet. Den har vært der før så jeg veit det fungerer. Det etterlater et problem. Da har jeg ikke noe hos meg selv som kobler flere maskiner sammen. Så...

Jeg har en fast ip ut mot inettet og trenger å koble 4 maskiner sammen i et nettverk hvor alle skal ha tilgang til inett uavhengig av hverandre. 2 av disse er stasjonære maskiner og skal kobles til med kabel, 1 bærbar har bare trådløstnettverkskort mens den siste (en bærbar maskin som jeg ikke har kjøpt den enda, den som skal tas med frem og tilbake) har begge deler. Det som hadde vært en fordel hadde vært om den har mulighet for loopback og 1Gbit nettverk dog er dette bare fordeler og ikke krav.

Noen ideer?

Edit: er vel router jeg er på jakt etter

Edit2: oppdaterte topic

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sett på kriteriene, så vet ikke om Draytek har en router som passer ditt behov, men har selv en trådløs Draytek (2900 serien) selv og er strålende fornøyd.

Var et ukjent merke for meg før, men prøvde den siden den hadde bredbåndskontroll og kan anbefale den på det varmeste, men sjekk om du finner en som passer ditt behov.. www.draytek.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...