Gå til innhold

Nikon 3700 - oppgradering?

Anbefalte innlegg

Veldig fornøyd med mitt Nikon CoolPix 3700, men til tider synes jeg det tar litt uskarpe bilder med en del støy. Særlig under litt dårligere lysforhold som svakt stuelys om kvelden, men dette kan variere.

Uansett, finnes det bedre kamera i samme størrelsesorden? I starten ønsket jeg å bytte bare for å få et mindre, men nå ønsker jeg et som er bedre også. :innocent:

Edit: Rundt 100 ++ gram uten batteri og minnekort, samt gjerne 2" LCD, men dette blir kanskje for mye å be om?

Endret av MaxCPU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunden til de lidt uskarpe billeder i svagt lys er at kameraet vælger en længere lukkertid for at tage lys nok ind (udenb blitz). Her er det svært (hvis ikke umuligt) at holde kameraet helt stille, og derfor kan billederne blive uskarpe fordi man ryster på hånden.

Derudover vælger Nikon 3700 selv iso - noget som dog skulle være muligt selv at vælge med en uoriginal firmware-update. Kameraet vælger selv højere iso i svagt lys for netop at kunne operere med kortere lukkertider, og dette kan give et øget støjniveau i billedet.

2 løsninger:

- Køb et stativ og brug det når der skal tages billeder i svagt lys.

- Brug kameraets selvudløser i svagt lys og sæt det på en overflade der ikke bevæger sig, så det ikke er i bevægelse når billedet tages.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...