Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg + Trimming av Golf 1,8i, 89mod.

Bjarild

Anbefalte innlegg

Har noen tusen lapper (dvs. melleom 3-10k) som jeg skal bruke til styling og anlegg til bil. Lurer på hvor mye det koster å kjøpe turbo + dumpventil, og om det er enkelt å mekke selv.(?) Hvis det i det heletatt går ann på denne modellen.

Anelegg tl bil er også noe jeg vurderer sterkt. Har lagt/strekt kabler fra spiller'n til bagasje rommet. Lurer på om noen vet om noen bra pakkeløsninger, eller om det lønner seg å kjøpe separat. Har også en onkel som lager høytallere, noe som kanskje blir enda billigere ?

Tenkte på en forsterker, kraftig bass og digg lyd.

Bilen er senket 60 mm, Jettafront med tåkelys. "90 fanger" sotede blinklys/baklys.

4815336_1_0_p1010543_resize.jpg

Alle synspunkter og tips tas i mot med stOr takk ! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra ønska trur eg du skulle hatt 30000 og ikkje 3-10000 :roll:

Men ta det med trimming: For ca 10000 burde du klare å skaffe trimkam, greinrøyr, hjemmesnekra eksos, og seriøst utført porting av toppen samt chip. Viss han som porter, og som har peiling ordner med kammer og greinrøyr vil alle 4 inngrepa virke maksimalt sammen og en effekt økning til 130-150 burde vært fult mulig, samt meir moment heile vegen fra mellomregisteret og opp.

Med denne trimminga vil du og få såpass bra motorlyd at du kan drite i anlegg :D

Endret av Zagato
Lenke til kommentar

Trenger ikke styling på den der, er jo fin som den er. Får aldri 130-150hk ut av en 1,8i monojet uten seriøst mye penger og arbeid, har du en gti 8v\16v får du det uten noe særlig problem, 16v har jo 129hk i 89mod,men siden du bare skriver 1,8i så regner jeg med at du ikke har gti. Ville brukt penger på et eksosanlegg(2-3k) fra kat og ut og et k&n filter, 600-700kr.. Så bruker du resten på anlegg, hva har du fra før stereo?

Endret av trra
Lenke til kommentar

turbo på en monojettronic skal du se lenge etter!, dette er jo bare en "videreutvikling" av forgasseren... bare se på'n, har samme systemet selv... men trenger ikke fler krefter! skaff deg kammer og filter, er du heldig, så passerer du 100hk, men sikkert ikke mer til den motoren, husk, den suger lufta, og det er lufta som er viktig! mer luft = mer hk!

Dan

Lenke til kommentar

Mono-Jet kan chippes til 104hk, om det er vært prisen er en annen sak.

Trådstarter har glimret med sitt fravær fra tråden så det er ikke lett å si hvilken type motor han har, men jeg tipper på mono-Jet eller 8v.

Er det 16v, er den i allefall ikke original i den golfen.

Lenke til kommentar

Må bare undskylde at jeg har vært "borte" en stund, går på skole og har hatt Veldig mye å gjøre de siste par dagene, men nok av det.

Jeg er ganske så sikker på at det er en 1.8i monojet, siden jeg ikke har kjøpt den enda er jeg ikke 100 % sikker. Skal se/forhåpentligvis kjøpe, til lørdag, lurte bare på mulighetene til en slik bil. (Gleder meg som en unge til å kjøpe min første bil, har vært å sett den en gang allerede + pappa har prøvekjørt den)

Har skjønt at luftfilter er viktig, men jeg er ikke ute etter en "superrask" bil, med MYE hk. Lurte bare, som sagt, på mulighetene.

Har også fått mange gode tips om stereoanlegg, så dette blir nok prioritert i første omgang.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske så sikker på at det er en 1.8i monojet, siden jeg ikke har kjøpt den enda er jeg ikke 100 % sikker. Skal se/forhåpentligvis kjøpe, til lørdag, lurte bare på mulighetene til en slik bil. (Gleder meg som en unge til å kjøpe min første bil, har vært å sett den en gang allerede + pappa har prøvekjørt den)

Hvor mye gir du for bilen? og hvor langt har den gått? kjøpte min 1991mod på tirsdag (9.11.04), den har gått 141 000km. null rust. virker ubrukt inni også! ga 30 000 for den

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

For 10tusen så hedde nå jeg for min del kjøpt felger til den.

Bilen så veldig bra ut likevel, drit i trimming for så lite penger, den motoren er ikkje noe bra utgangs pungt for å få noen bra hk pr krone i.

Kjøp noen 17" felger og dekk. (får mye bra felg pakker i den dimmen)

Spar et par lapper til du og kjøp deg en bass og forsterker, så har du deg en veldig bra første gangs bil.

Lykke til.

Mvh: FI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...