Gå til innhold

geforce

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...vel, det kommer jo da helt an på hva du bruker det til....det holder til du finner på å bytte det ut :wink:

...har en maskin med ett TNT2 Ultra kort, holder fortsatt....men så spiller jeg nu ikke de tyngste 3D spillene på det da....det har jeg kraftigere saker til :wink:

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-05-24 22:39 ]

Lenke til kommentar

Det kommer ann på hva resten av PC-en din består av?

Kortet holder for en PC som har under 1 GHz CPU, siden det er CPU som spiller mest rolle på slike "dritt kort..." Det eneste med dette skjermkortet er at det har veldig treigt minne (143-200 MHz), og det hindrer deg i å kjøre oppløsninger høyere enn 800*600 i 32 bits (siden minnet ikke greier å overføre dataen fort nok) Men hvis du har treig CPU så vil alle oppløsninger gå like treigt uansett skjermkort (man sier at CPUen blir flaskehalsen) fordi CPUen ikke greier å rendre mappet fort nok for skjermkortet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-24 22:40, Aderlig skrev:

Det kommer ann på hva resten av PC-en din består av?

Kortet holder for en PC som har under 1 GHz CPU, siden det er CPU som spiller mest rolle på slike "dritt kort..." Det eneste med dette skjermkortet er at det har veldig treigt minne (143-200 MHz), og det hindrer deg i å kjøre oppløsninger høyere enn 800*600 i 32 bits (siden minnet ikke greier å overføre dataen fort nok) Men hvis du har treig CPU så vil alle oppløsninger gå like treigt uansett skjermkort (man sier at CPUen blir flaskehalsen) fordi CPUen ikke greier å rendre mappet fort nok for skjermkortet.

At den GeForcen ikke kan kjøre høyere enn 800*600 i 32bits stemmer nok ikke....har nu testet en del kort, inkl. GeForce2 MX-400, det har absolutt ingen problem med å kjøre høyere oppløsning i 32bits.

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-05-24 22:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-24 22:46, dudsi skrev:

At den GeForcen ikke kan kjøre høyere enn 800*600 i 32bits stemmer nok ikke....har nu testet en del kort, inkl. GeForce2 MX-400, det har absolutt ingen problem med å kjøre høyere oppløsning i 32bits.

Da har du ikke testet Max Payne og andre tunge spill som krever litt høye minne-hastigheter... Jeg pleide å kjøre 800*600 i 32 bit når jeg spilte Quake 3 på den gamle PC-en min, siden 1024*768 kunne føre til visse "lagg" en gang i blant...

Men det er vel kanskje siden at jeg ikke fikk det gamle MX-400 kortet opp i mer enn 175 MHz på rammen pga. 7 ns brikker...

Men du er enig i at CPUer som har lavere klokkefrekvens enn 1 GHz ikke trenger noe bedre enn MX-400 / GTS / Pro ?

[ Denne Melding var redigert av: Aderlig på 2002-05-24 23:03 ]

Lenke til kommentar

Har faktisk kjørt Max Payne i 1024*768 i 32 bits på ett GeForce2 MX400 64MB (6ns)..med P3 1GHz....hadde ikke alt på full guffe, gikk bra så lenge det ikke ble så mye "fire" på en gang :wink:

Men er forsåvidt enig i att CPU under 1GHz klarer seg med GeForce2 Pro/Ultra :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...