Gå til innhold

Multicom imponerer - Posten not

Anbefalte innlegg

Hei,

skryteartikler er kanskje litt for kjipt å lese for mange av dere som elsker å klage på ditt og datt her på forumet. Da må det jo være glimrende med en blanding av begge deler? :hmm:

Onsdag kveld sjekket jeg nettbutikk-markedet for kjøp av ferdig-pc. Jeg bestemte meg for å sjekke pris på en av Multicoms modeller, men måtte gjøre endel endringer. Dette kan man jo ikke gjøre selv på Multicoms sider, man sender en mail og spør om ditt og datt er mulig.

Torsdag morgen får jeg et hyggelig svar i mailboksen om passende konfigurasjon og pris. Jeg mailer tilbake at once og aksepterer tilbudet. Samtidig spør jeg om leveringstiden på pc. Får til svar at det tar 7-14 dager. Skjermen var på lager og kunne derfor sendes raskere.

Samme ettermiddag (torsdag) får jeg mail om at skjermen er levert til Posten og på vei til mitt hjemsted. Iflg. Postens pakkesporing ankom den i dag morges (lørdag), noe jeg synes er bra.

Fredag ettermiddag (ca. 1 1/2 døgn etter bestilling av pc) får jeg mail om at min Pc er på vei til Posten. Merk at Multicom ba om 7-14 dager leveringstid....Toppers!

Så er det jo bare å håpe på at Posten jobber da...noe som ikke akkurat ser ut til å være tilfelle. Pakken er registrert innlevert ca. kl. 20.00 i Kristiansand (Åmli der Multicom holder til har vel knapt noe annet enn Post i Butikk vil jeg tippe...). Mitt poeng er at pakken ikke har rørt på seg siden da...

Sover disse folka på Posten? Sender dem ikke pakkene videre? Gamer de på PC'en min? Hva i huleste er det de synes er så kult med min maskin at de absolutt vil sitte å glo på en 13 kilos pakke på Kristiansand Postterminal. Hurra for Norge og Posten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ikke se noe som helst på pakkesporinga, før den ankommer et eller annet sted. F.eks lokale postsorteringssentralen osv.

Eneste gangen en pakke blir ut-registrert er når den blir utlevert til deg på postkontoret.

Så med andre ord; den KAN være pakket på en lastebil og være på vei ... ett eller annet sted (og forhåpentligvis er dette stedet ikke Svalbard, men man kan jo aldri vite med Posten :roll: )

Lenke til kommentar

Skjermen jeg nevnte kunne jeg forfølge på sin vei. Jeg bor i midt i Buskerud. Skjermen reiste fra Kristiansand til Oslo, fra Oslo til Drammen (altså en liten tur tilbake igjen), for deretter å bli kjørt ut til mitt lokale postkontor. Den ble registrert både i Kristiansand, Oslo, Drammen og mitt lokale postkontor.

Lenke til kommentar

Hvis du prøver å tenke logisk, så ser du hvorfor pakken ikke har rørt på seg. Tror ikke de i transporten på posten gidder å jobbe til kl 2000 på lørdag for at du skal få pc-en hjem noen dager tidligere. Det er ikke bare å legge pakker i bilen å kjøre, det er en del annet de også må gjøre for å få pakkene ut til det norske folk.

Det må derfor også være litt system i hvor pakkene går. De kan ikke sendes direkte fra multicom og til deg, men må innom hovedsentraler som bla ligger i Oslo, Kristiansand og Sarpsborg, for så å komme til ditt lokale postkontor.

En normal arbeidsdag for en i posten er ca fra kl 0600 til 1400, mens noen har fra 0900 til 1700. Kommer pakken etter dette til postsentralen, vil den ikke bli registrert inn før dagen etter. Derfor ser det for deg ut som at posten er treig.

Lenke til kommentar
Sover disse folka på Posten? Sender dem ikke pakkene videre? Gamer de på PC'en min? Hva i huleste er det de synes er så kult med min maskin at de absolutt vil sitte å glo på en 13 kilos pakke på Kristiansand Postterminal. Hurra for Norge og Posten!

E det mulig :roll:

Det vil ikke være registrering av pakker i helgene fordi det er ikke pakkesortering lørdag og søndag. Så mandag vil være neste mulighet for registrering av pakken din. Så du må bare vente.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Trodde vel i min grenseløse naivitet at Posten arbeidet i flere skift og kanskje tilogmed forflyttet post/pakker i helgene eller på helligdager. Da har jeg lært noe nytt i dag også, og det attpåtil på en søndag. Posten er tydeligvis fortsatt et svært statlig foretak...

Lenke til kommentar
Trodde vel i min grenseløse naivitet at Posten arbeidet i flere skift og kanskje tilogmed forflyttet post/pakker i helgene eller på helligdager. Da har jeg lært noe nytt i dag også, og det attpåtil på en søndag. Posten er tydeligvis fortsatt et svært statlig foretak...

Har du lyst til å få pakker fortere velger du dør til dør over natt eller samme dag. Desutten så vile du ha protestert på forsendelsespris hvis posten skulle ha jobbet skift i helger og helligdager, for da ville lønnsutgiftene ha blitt formidable....

Det går på et skift mandag kl 00.00 ca dvs natt til mandag på omfordelingen.

Men for all del så klag i vei men slik er det med posten, hvis dette er for treig så har du jo diverse bud firmaer og transport firmaer du kan bruke istede.

Lenke til kommentar

Ja, fordi det er kun statlige foretak som ikke jobber lørdager, søndager og helligdager. :no:

Lenke til kommentar

Pakken ble levert inn sent fredag. Den er derfor antakeligvis ikke sendt videre enda, og nå er det helg. Det er noe postgang på lørdag, men hvis pakken nå er kommet til Oslo, så blir den ikke registrert før mandag. Det er altså mulig at den er på vei et sted, for som andre sier. Den blir kun registrert inn, ikke ut.

Selv om jeg jobber både lørdager og søndager, betyr ikke det at alle bedrifter gjør det. Faktisk de færreste som gjør det. Så å klage på akkurat dette, er veldig unødvendig. Noen kunder tror visst de kan forvente ALT fra en bedrift, samme hvor urimelig det er. Begrepet "virkedager" er noe man bør ta fatt i.

Lenke til kommentar

Posten KAN være SVÆRT trege, men også veldig kjappe. Jeg har opplevd at pakker har brukt 10 virkedager ned til oslo fra Narvik, og motsatt, og jeg har opplevd 3 virkedager. Det som irriterer meg mest med posten er det at de sender pakker fra narvik til Evenes (en liten plass vest for narvik), og så tilbake til narvik, og så sørover. HELT på trynet, koster meg 2 ekstra dager.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke være noe umenneske. Selvsagt skal folk få lov til å ha fri. Likevel er hovedpoenget fortsatt gjeldende for meg, Multicom imponerer meg med superrask behandling, langt raskere enn standard leveringstid, mens Posten ikke imponerer at all.

Forøvrig bør jeg vel, slik enkelte av dere skriver, være positivt overrasket over at skjermen (den første forsendelsen fra torsdag) rakk å komme til mitt lokale postkontor lørdags morgen...når Postens folk tydeligvis ikke gjør særlig mye fra fredagskvelden og utover. Den andre pakken har forøvrig ikke etterlatt seg noe pakkespor ennå (etter 48 timer enten i Kristiansand eller on the road).

Endret av Rune69
Lenke til kommentar
du følger visst ikke med på hva folk sier du...

ingen postgang i helgene! dette betyr, pakken din kommer ikke til å bevege seg før på mandag. skulle jaggu meg bare mangle heller.

Jeg synes jeg følger svært godt med, takk.

Når du påstår at det ikke er noen postgang i helgene, burde du vel starte å sjekke postkassa di på lørdager og mandager. Jeg finner som oftest et eller annet etterlatt av Posten der, så det betyr vel at det må finnes noe slikt som postgang i helgene. Ja, nå bedriver jeg vel flisespikkeri, sier du kanskje. Greit det. Jeg avventer og ser når pakken kommer til å dukke opp. Har vel etter en lang og hyggelig helg avfunnet med meg situasjonen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...