schwami Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Har i dag en god 19" hitachi crt, og vurderer å gå over til lcd. Bruken er vel allround, men mest tekst/oppgave-skriving og spilling (som regel fps, men også strategi og rollespill), eller en divx i ny og ne. Bruker for det meste 1280*1024, skjermen min har en dot matrix på 0.22mm. Synes det er vanskelig å vurdere om jeg bør gå for en 19" eller 17" lcd. Hvordan oppleves 1280*1024 på 17" i forhold til 19" med tanke på plass på skjermen? Dersom en 17" og en 19" har oppgitt lik betraktningsvinkel, eks 160 grader, vil man lettere kunne variere sitteposisjonen i forhold til skjermen på en 19"? Dersom man kan velge mellom TN-basert skjerm med oppløsning 500:1, og en S-IPS skjerm med 400:1, hvilken skjerm gir best bilde? Har forøvrig satt en prisgrense på 5000kr. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 500:1 og 400:1 gir ikke oppløsning, men kontrast. Skulle anta at en S-IPS-skjerm ville duge bedre da, og den har også bedre innsynsvinkel. Du vil få marginalt bedre innsynsvinkel med 19", skulle jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå