ola555 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hei, jeg sliter med å få til speedstep, på en aopen 1557g. Jeg ser av en tidligere post at brukeren gspr har fått dette til å virke. Det hadde vært flott viss du kunne dele dine åpenbaringer med oss Kernelen jeg bruker er gentoo-dev-sources 2.6.9. Jeg har prøvd å enable speedsteping i kernel og brukt speedfreq til å stille frekvens, men uten hell. Takker for svar Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Hei, hei. Du må patche speedstep-centrino.c i kernelen din. http://www.stud.ntnu.no/~spreeman/linux/pa...speedstep.patch er en patch som fungerer også for de nyeste kjernene, men patch-programmet må fortelles at det er arch/i386/kernel/cpu/cpufreq/speedstep-centrino.c som er målfilen (patchen ser etter en som heter .orig... min feil). Se også http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=223411&highlight=. Fyren som gav meg patchen (se ovenfornevnte tråd) sier at den har nådd mm-serien nå, så ved å bruke siste mm-kernel, skal du kunne slippe å patche kernelen, men jeg har ikke prøvd dette selv. Hvis du får problemer også etter at denne patchen er i bruk, si fra - du har sikkert bare glemt noe i kernelconfigen din. Endret 6. november 2004 av gspr Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Hmm..med speedstep mener dere da at man kan endre hvilken hastighet cpu'en skal gå på? Hadde ikke noen problemer med dette og en pentium m og kjerne 2.6.8. Forresten...min pentium m er vel ikke dothan, banias eller hva de tidligere het tenker jeg. Kanskje forskjell der? Endret 6. november 2004 av fjotten Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 jeg har en dothan.. null problemer med speedstepping fungerer fint aa echo'e inn hastigheter i /sys/...../cpu0/scaling_setspeed paa 2.6.9 Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 fjotten: Finnes flere Pentium M - speedstep har fungert i lengre tid for en del av dem, ikke for alle. sonic boy: Jepp, men det finnes tydeligvis flere utgaver av Dothan. Noen har null problemer, andre trenger den nevnte patchen. Tror det er to forskjellige steppings ute, som ikke oppfører seg likt mhh speedstep. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Speedstep funker med 2.6.9, men ikke tidligere kjerner på min Dothan 1.7GHz. Så hvis du har skrudd på de riktige tingene i biosen så skulle det funke. Userspace governor og enhanced speedstep osv skulle funke greit. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 ... men ikke for alle CPUer. Tro meg, jeg har prøvd. Venter på at patchen som nå er i -mm skal nå mainline. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 ... men ikke for alle CPUer. Tro meg, jeg har prøvd. Venter på at patchen som nå er i -mm skal nå mainline. Okey. Trodde ikke det var så mange varianter av en Dothan at de trengte å patche kjerna 3 ganger før de fikk det til. Lenke til kommentar
ola555 Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 tusen takk for svar. Å echo'e in hastigheter er egentlig alt jeg trenger. Gspr: tusen takk for patch og link, jeg satser på å prøve det så for som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå