sindre1 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Har nylig kjøpt meg ny pc og gikk for Epox sitt EP-9NDA3+ hovedkort (socket 939) som jeg bruker med amd64 3500. Må så langt si meg fornøyd med Epox, men har dog et problem med å aktivere cool`n`quiet. Jeg har innstalert driverne fra AMD, satt cool`n`quiet support til auto i bios, og satt strømoppsett til minimal strømstyring i OS (winxp, sp1). Ifølge både AMD og Epox så skall cool`n`quiet da fungere, men CPU kjører fortsatt på 2.2GHz og vifta durer på 3013rpm. Noen som har peiling på hvordan jeg skal få fikset dette? Lenke til kommentar
sindre1 Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Har du mulighet til å sette "Enable" på C'n'C i BIOS? Mulig auto ikke er godt nok. Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 (endret) Prøv denne guiden og se om det er noe du kan ha oversett. Prøv med en minnebrikke hvis du har to. Med mitt Epox (8KDA3+) måtte eg enable SMART FAN for at viften skulle gå ned. Endret 9. november 2004 av Arve1234567890 Lenke til kommentar
sindre1 Skrevet 9. november 2004 Forfatter Del Skrevet 9. november 2004 Du har bare valget mellom auto/disable i bios. Jeg kjørte cpu-z nå og ser at multipliern står på x5 og core speed på 1GHz, så jeg går ut i fra at det bare er XP som viser feil i systemegenskaper. For å få vifta til å justere seg ned måtte jeg enable Smart Fan i bios (takk til Arve1234567890). Det ser ut som dette er en gjenganger på alle amd64 baserte Epox hovedkort som kjører med 2 minnebrikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå