OogaBooga Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) En brukendes radiator som var skrotet og hjemmelagde blokker. Høres ikke helt uvanlig ut her på forumet. Hadde noe slikt på beddingen. Tenkte da at å trykkprøve dette ikke ville være dumt. Koblet delene sammen med slanger og kjørte gjennom med vann. Plugget så ene enden med en bor. I den andre monterte jeg en ventil skåret av et sykkeldekk, type bilventil. Så koblet jeg på en fotpumpe for bil og pumpet forsiktig opp til 1,5 bar. Lot dette stå i en time og ingen lekkasje kom til syne. Da bør jo dette være sikre ting å bruke i et vannkjølingssystem. Noen som har synspunkter på dette? Edit!: Ikke det at jeg er usikker da Men greit å høre hva andre synes eller har prøvd. Endret 6. november 2004 av OogaBooga Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Vil jo tro det.. alle pumper har jo en trykkmotstand på under 0.2 bar... edit: se hva det står på blokka til høyre Endret 6. november 2004 av ballemann Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Ja det er sikkert. Testet mine blokker med 1-2 bar tror jeg, og har ikke hatt noen problemer med dem på nesten 5 måneder. Edit: har ikke hatt de lenger enn 5 måneder Endret 6. november 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå