Döden Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Det må være det mest tafatte forsøket på å prøve å forhindre "piratkopiering" noen sinne. HL2 anmeldelser, Doom 3 anmeldelser (T.o.m. linket til fra en da ikke-mod som nå er mod.) utklipp fra informasjon om San Andreas rett fra andre PS2-magasiner flommer over og noen anmeldelser er blitt fjernet i ettertid som "respons". (Dessuten kan man fritt snakke om chipping av xbox hvor overføring av spill xxx.iso eller film xxx.avi som skal overføres til xbox, er det mest sentrale.) Å quote fra andre sider er heller ikke noe problem, SELV OM DE OGSÅ HAR EN VISS COPYRIGHT PÅ SITT MATERIALE! Hva fjerningen av denne anmeldelsen angår blir jeg oppgitt. (Dette var et "tekstdokument". ) EGM blir gitt ut Amerika og kommer ikke til Norge og heller ikke Europa for den saks skyld etter det jeg har hørt. Vi i Norge har ingen mulighet til anskaffelse av dette bladet og jeg tviler på at EGM kan ha mistet en eneste mulig kunde fordi jeg viser til en avskrevet anmeldelse i tekstformat på en Norsk side. Kom heller ikke å si at man ikke gidder kjøpe bladet pga. at man vet innholdet, for hvem vil egentlig ha et lite "tekstdokument" mot ekte papier med masse nydelige bilder, god lukt og mulighet til å sitte på do eller frokostbordet å kose seg med det? Jeg ville heller ha valgt nummer to. Hvis det ikke hadde vært for denne "pirat-kopieringen" så hadde ikke jeg visst at det fantes en anmeldelse av bladet og jeg ville hvertfall ikke kjøpt bladet. Det er også en finfin måte å finne ut mer informasjon om spillet ettersom oss Europere ikke blir prioritert og må vente en halv evighet før vi får spillet eller en anmeldelse fra Europeiske medier. Et annet aspekt ved stengningen er også at det hadde vært fint om personen som stenger tråden har mot nok til å legge igjen et navn slik at man kan kontakte vedkommende. (Heller ikke lett å linke til anmeldelsen når bladet ikke har annen side enn 1up.com hvor anmeldelsen ikke ligger.) Mvh Kjetil. Lenke til kommentar
TST Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Kopibeskyttet materiale er kopibeskyttet materiale, uansett hvordan du vrir og vender på det. Det er en uting å spre rundt slike anmeldelser fra et blad. Det er direkte brudd på åndsversksloven. Vi synes ikke det er ok å forklare hvordan man installerer ISO-er på en Xbox. Hvis du syns vi har vært slappe med modereringen av kopibeskyttet materiale og piratkopiering, er det bare å sende meg en mail eller PM. Har redigert modereringen min nå, slik at navnet mitt kommer opp. Var for all del ikke planen å virke anonym. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Tror det skjedde noe lignende med en Morrowind 4 tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå