Mefisto Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Går det bra å sette inn en ekstra S-ATA når jeg allerede har 2 IDE-disker? Har selvsagt støtte for S-ATA på hovedkortet... Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Ja. Du kan ha både IDE og S-ATA disker samtidig. Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hvis du har plass i kabinettet vel og merke Lenke til kommentar
Mefisto Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Ok, takker! Måtte bare være sikker... Lenke til kommentar
_ziggy_ Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg har 2 stk ide disker hvor primary master er boot disk (c: partisjonen på den). Hvis jeg nå kjøper en s-ata disk og vil ha den som boot disk , hvordan går jeg da fram? (Vil jo fremdeles bruke IDE harddiskene) Har Asus A7N8x - Deluxe Hovedkort.... Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 jeg bruker d selv en IDE 120 gb og en 200gb S-ATA Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg har 2 stk ide disker hvor primary master er boot disk (c: partisjonen på den). Hvis jeg nå kjøper en s-ata disk og vil ha den som boot disk , hvordan går jeg da fram? (Vil jo fremdeles bruke IDE harddiskene) Dette skal du kunne stille inn i BIOS. Det er noe som heter Boot Device Priority. Her sier du at det SATA disken som skal boote. Hvis du skal installere Windows på SATA disken så bør du koble vekk IDE diskene inntil du er ferdig. Ellers får du ikke Windows på C: partisjonen. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hvis du har plass i kabinettet vel og merke og nok strøm Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Det går fint det. Jeg har selv 2 PATA-disker, pluss en SATA-disk. Men ingen av disse diskene er systemdisk på min maskin, da jeg har en SCSI-disk som er boot-disk. Lenke til kommentar
Moonix Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 mitt 1 år gamle Asus P4C800-E Deluxe støtter totalt 10 disker. 4 sata og 6 ata (eller 4 disker og 2 cdrommer + 4 sata) Dette er vanlig på de fleste hovedkort ute nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå