Ciwie Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Hei I det siste har jeg hatt problemer med min data uten hard- eller softwareendringer. Spillene jeg alltid har kunne spilt lagget som fy, og jeg fant ut at det kunne være for varm cpu. Jeg sjekket viften, og en av fire fester var knekt. Målte cpu temp opp til 69C. (Asus P4S8X, P4 2.4GHz) Før jeg bestiller ny cpukjøler lurer jeg på om den høye temperaturen alene kan påvirke ytelsen så mye, eller må det være andre ting som også lager kvalm? Takk for svar! Endret 6. november 2004 av Ciwie Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 69C er ikkje så gale.. Har du sett på Loaden til CPU-en ? Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Nei? Hvordan ser jeg det? En særs befolket DesertCombat server bruker i hvert fall 100% cpu. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Ciwie, jeg har sent deg en pm vedr. emnefelt/tittel på tråd. Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Takk, am3k. Jeg har endret emnetittelen. Lenke til kommentar
Blue--Sky Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 69 grader Det er jo kjempe varmt.....skulle ikke forundre meg om det påvirker ytelsen... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Ciwie: Ja selvsakt. I prosessorene som produseres nå er det innebyggd overheting. Så når den kobbler inn klokkes cpu'en din automatisk ned, da kan du få hakking/lagg i spillene dine. Men det kan også være virus/spyware? Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Tja.. Skal vi se.. Jeg tror jeg har formatert tilsammen to ganger, og jeg er svært nøye med brannmur og antivirus. Jeg har installert mange forskjellige spyware- og virusfjærnere, men det kan vel fortsatt være et problem? Men jeg får vel bestille ny kjøler, for det trenger jeg i hvertfall. Noen forslag til kjøler? Endret 6. november 2004 av Ciwie Lenke til kommentar
am3k Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Kommer litt ann på hvor mye du er villig til å betale, men: MIST CPU-kjøler, Megatower, u/vifte Swiftech CPU-kjøler, u/vifte Merk at begge disse er uten vifte, megatowe finnes også med vifte Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Intel cpuene begynner å hoppe over hver andre clock cyclus (thermal clock throttling tror jeg det kalles) for å få ned temperaturen/beskytte så det kan påvirke ytelsen ja . Dvs. den går på samme multiplier og fsb men gjør bare halve arbeidet. Hjelper det ikke å jobbe kun ved annen hver clock cycle , setter den arbeidet til hver tredje osv. osv . Blir det for varmt for det blir det shut down. Man må se i white papers for sin spesifikke modell for ved hvilken temperatur innslags punktet for clock trottling starter. Endret 6. november 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
frentix Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Må huske at det er 69 ASUS-grader her , de er jo kjent for å vise 10 grader for lite. Mitt er ekstra galt , viser 11 grader ved oppstart , og jeg bruker thermaltake tower-112. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå