Gå til innhold

Standard drevrammer for 5,25" brønner?

Anbefalte innlegg

Lian Li og Coler Master stacker el. selger drivecages til sine kabinetter som bruker 5,25" brønner.

- en 4 disk ramme til Cooler master bruker 3 5,25 plasser og har 120mm vifte i forkant.

- Lian Li har 3-disk rammer som tar 2 plasser med 80mm vifter foran.

Det jeg lurer på er går det ann å få tak i slik som passer generellt til alle 5,25 brønner?

Jeg har 4 5,25 brønner i et gammelt Aopen kab. hvor jeg kanskje skal bruke 1 til brenner og har 3 til disker.

Noen tips?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er egentlig perfekt!

Med 2(siden jeg har 4 brønner) sånne får jeg plass til 6 avkjølte disker i filserveren uten å kjøpe nytt kabinett.

Jeg mister riktignok muligheten til intern DVD brenner i filserveren, men hmm... skal jeg brenne kan jeg gjøre det fra pcen.

Det eneste er at jeg ikke får plass til viftestyring i tillegg. Hvis det ikke finnes en bra 3,5" løsning med viftestyring?

Kunne vært greit å styre viftene på skuffene så det ikke støyer så voldsomt...

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å se om du finner en viftestyring som passer fra Microplex, men det var ikke så mange for 3,5" og generelt var de veldig fancy og dyre.. Denne går vel da, men..

Hvis du ikke trenger å ha styring i fronten, kan du kanskje bruke et par spenningsregulatorer fra Zalman som du legger inni kabinettet.

Det finnes også et par enkle guider her på forumet om hvordan man lager egen viftestyring selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...