Gå til innhold

hvordan bli kvitt vommen?

crapgame

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner mye interessant lesning ang slanking og trening på www.iform.no :thumbup:

Men du blir nok ikke kvitt det innen jul, med mindre du er veeeeldig drastisk og har lyst til å trappe ned livskvaliteten veldig :p

Endret av Dr.X
Lenke til kommentar

sit-ups hjelper jo, men ikke ta det for at det skal virke på magen, fettet minker like mye på hele kroppen, ut å løpe er vel det raskeste, ta sit-ups om morgen og kveld, så mange du kan etterhvert, men ikke start med så mange du klarer, ikke at det gjør så mye, men du kommer til å slite dagen etter, stølheten blir borte etter ca 2 uker eller no...

og tenk på hva du spiser, ikke drikke brus med sukker, bare lett-brus...

er ikke så farlig hva du spiser, bare tenk litt over hva du spiser, og helst ikke spis så mye sent på kvelden, det skal vist ikke være bra...

Lenke til kommentar
er ikke så farlig hva du spiser

Feil feil feil feil feil feeeeil ! Maten betyr ALT for treningsresultater, HVERTFALL for slanking!

les HELE setningen

man må ikke holde seg til bare sunn mat, men tenk over hva du spiser, ikke spis 4 poser potetgull i uka, spis 0, men du kan jo fortsatt spise usunn mat, bare ikke så mye...

Lenke til kommentar

Hadde jeg giddet, kunne jeg gjengitt en ironisk, veldig morsom artikkel om slanking fra Dagbladet i 1999 eller noe

Hvis du har betalt for å lese Dagbladet-artikler:

http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/artikke...er%3Bdu%3Blivet

Uansett, spis mindre sukker, forsøk å spise mer fiber, mindre fett kjøtt.

Finn en løperunde du kan gjennomføre et par ganger i uka på 30-40 minutter. Da kan du ta tida, se fremgangen, og får i tillegg til god trening en god følelse og blir mer oppildnet til å tenke på matveien.

Lenke til kommentar

Hvis du løper/jogger 3km eller går en mil hver dag og spiser ofte men mat som er slankende skal du fort se at fettet blir borte. Du skal spise minst fire hovedmåltider pr. dag. Frokost, lunsj, middag, kveldsmat. Du skal også spise mellommåltider, f.eks. et eple eller noe helt enkelt. Når du spiser ofte får du opp forbrenningen og du forbrenner fettet raskere, om du i tillegg løper så forsvinner fettet som allerede kroppen har spart opp.

(Du trenger ikke jogge eller gå så langt som det jeg skrev, men du må ihvertfall røre på deg, uansett hva du gjør, du må få hjerte til å jobbe, bli svett eller anpusten.)

Lenke til kommentar

Forsøk å finne en treningsform som du synes er gøy. Ellers går du fort lei. Løping kan være greit, prøv å få med deg en kompis. Å få med en liten vennegjeng på ballspill et par ganger i uka kan vel også være motiverende. Har du tid, kan styrketrening i tillegg være fornuftig og motiverende.

Når det gjelder mat, bør du spise nok, men sunnere. Å spise for lite vil så vidt jeg vet ikke være slankende, kun skadelig. Jeg har også hørt at å spise mange ganger til dagen (4-5) istedet for tre vil øke forbrenningen. Prøv å lage noe som både er godt og sunt.

Dette er bare min personlige mening, men jeg tror det er viktigere å trives med trening og kosthold enn å skulle trene/spise optimalt :)

Lenke til kommentar

Syns det er altfor mye fokus på slanking for tiden. Det må da være mye bedre å satse på en varig livstilsendring som man kan leve med, i stedet for å lynslanke seg og gå like fort opp i vekt igjen.

Bevege seg mest mulig, spise sunn mat som er lett å forbrenne, unngå sukker om mulig og ikke spise for mye. Dette er ting de fleste kan oppnå uten å ha det helt jævlig.

Du kan fint unne deg noe godt en gang i blant uten at du skal ha dårlig samvittighet for det. Likevel ville jeg lagt unna brus generelt og cola spesielt.

Lenke til kommentar

Mange gode forslag her ja, mitt trenings program er som følgende:

Mat:

Spis mindre fet mat, hos meg går det ofte i renskåret kjøtt og fisk(kylling filé og svinekjøtt) pass på at du har med en del grønnsaker! varier med forskjellig tilbehør.

Spis ofte, og spis mindre, spiser du sjeldent og mye så vil forbrenningen din synke!

Unn deg litt godteri i blandt, da blir det lettere å ikke "sprekke"! men pass på at du ikke propper når du først spiser noe "usunt"

Trening:

Varier treningsprogrammet dit, slik at du ikke blir lei av det du gjør, jeg har fasteprogram, får å trene forskjellige muskelgrupper og for å trene kondisjon.

Ikke tren de samme muskelgruppene dag etter dag, kroppen og musklene trenger hvile for å restituere seg, dvs du bryter ned muskler når du trener, og de bygger seg opp når de hviler...

Treningsprogram

Start med lettere vekter og hold deg til dette den første tiden.

Dag1, trener armer, bryst og rygg.

Dag2, trener mage og ben (med vekter)

dag3, fri dag, hvile litt men gå/jogge en tur!

Dag4, samme som dag1

Dag5, samme som dag2

Dag6 samme som dag3

Dag7, varierer litt, dette er min absoultte fri dag, her kan jeg gjerne kose meg med noe godt, og ta det litt rolig med trening.

Andre ting som også hjelper på er å kutte ut bilen der det er mulig, ta heller å gå til butikken ol. jo mere du beveger på deg jo bedre er det!

Dette har funka bra på meg, jeg har tatt av mange cm, og en del kilo!

HUSK OGSÅ DETTE: Det er ikke kilo som er det viktigste, du vil helt klart gå ned en del i starten, men dette vil stabilisere seg, vekta er ikke altid det viktigste, muskler veier mere enn fett, se heller på hvor mange cm du mister, ok kjenn på klærne at det virker, ta gjerne bilder for å samenligne!

Lykke til med treningen!

Mvh

Sp33D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...