Mefisto Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Jeg skulle hatt et skjermkort med dvi-utgang for tilkobling av projektor. Har nå et gainward geforce 3 ti500 (tror jeg det er), som bare har s-video utgang (i tillegg til vanlig skjermutgang). Det jeg lurer på er da om et geforce fx eller radeon til 1000 kr vil være bedre enn mitt gamle geforce 3? Kjører amd xp 2000 og 512 ddr. Har spesielt vurdert: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=15000 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302976&cks=PRL Er disse kortene greie, eller bør jeg kjøpe noen andre? Vil helst ikke bruke mer penger (er ikke så mye vits heller, siden resten av datamaskina "henger etter"). Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 ingen vits i å bruke penger mere enn 1000 lappen på ett skjermkort visst du ikke spiller .. Det kortet du linket til er aller tiders til ditt bruk da.. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 9600Pro er da litt stilig. Lenke til kommentar
Bazer_Punk Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Vist du ikke bruker maskinen til noe særlig med spilling (noe det ikke virker som) så kan det første kortet (9600 uten vifte) være et godt kort til filmfremvisning og sånt, også greit at det er vifteløst, alltid greit å fjerne en støykjilde Lenke til kommentar
Mefisto Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Spiller ikke så veldig mye, og det er få hardcore-spill... Men det kan bli spill ala max payne en gang iblant. Vil et nytt kort til 1000 prestere dårligere enn mitt gamle geforce 3 (som i sin tid kosta 2600)? Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Spiller ikke så veldig mye, og det er få hardcore-spill... Men det kan bli spill ala max payne en gang iblant. Vil et nytt kort til 1000 prestere dårligere enn mitt gamle geforce 3 (som i sin tid kosta 2600)? Sjekk her: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html Jeg tror det nye kortet er raskere. Gainward geforce 3 ti500 er vel så gammelt at det ikke er med på chartet. Du kan jo kjøre en 3DMark test og sammenligne hva andre får. Endret 6. november 2004 av DragonXP Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Begge de kortene du har linket til yter bedre enn det gamle kortet ditt ja. Lenke til kommentar
Mefisto Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Ok, takk for alle svar Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hvis du skal koble til prosjektor, kan du ikke bruke s-video utgangen på skjermkortet du har nå? skal da virke det -kissa^ Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Kortet ditt yter i spill med Directx8 omtrent det samme som Radeon 9600. Lenke til kommentar
Mefisto Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Hvis du skal koble til prosjektor, kan du ikke bruke s-video utgangen på skjermkortet du har nå? skal da virke det -kissa^ Joda, det virker det. Dårlig bilde med den kjempelange billigkabelen jeg har da, men... Vil kunne kjøre to skjermer samtidig (dataskjerm og projektor), og det skal funke på det siste kortet tror jeg..? Vil også tro bildekvaliteten blir bedre med dvi. Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Hvis du skal koble til prosjektor, kan du ikke bruke s-video utgangen på skjermkortet du har nå? skal da virke det -kissa^ Joda, det virker det. Dårlig bilde med den kjempelange billigkabelen jeg har da, men... Vil kunne kjøre to skjermer samtidig (dataskjerm og projektor), og det skal funke på det siste kortet tror jeg..? Vil også tro bildekvaliteten blir bedre med dvi. Ja, S-Video i forhold til DVI er som natt og dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå