thomasw Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Hva syntes dere om at julekalendere, julegodter, pepperkaker og marsipan ligger i butikkhyllene allerede i slutten av september/begynnelsen av oktober? Skal man ikke vente til Desember kanskje? Kom med ditt synspunkt. Endret 6. november 2004 av thomasw Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Har faktisk ikke sett det før i går. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hadde det ikke vært for næringslivet/handelsstanden hadde julefeiringen vært forbeholdt spesielt interresert kristne. Jula holdes i live kunn for at fete menn i merzedes skal tjene enda mere penger. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Nam nam, har kost meg med mange marsipanpølser allerede. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hadde det ikke vært for næringslivet/handelsstanden hadde julefeiringen vært forbeholdt spesielt interresert kristne. Julen er ikke en kristen høytid. Det var først i år 353 at kirken stjal julen, etter at de først hadde forsøkt å forby den. Da hadde man allerede feiret jul i mange hundre år. For øvrig: Why Christmas Should Be More Commercial Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Hadde det ikke vært for næringslivet/handelsstanden hadde julefeiringen vært forbeholdt spesielt interresert kristne. Jula holdes i live kunn for at fete menn i merzedes skal tjene enda mere penger. Du mener vi burde avskaffe julen? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Tror ikke det. Fordelene veid opp for ulempene så burde julen forbli. Det er godt med ei uke ferie midt på vinteren. Når forskere graver fram dagens julehøytid om 2000 år så vil de tro at julefeiringa var en hyllest til Coca cola og at sjefen var en feit fyr i rød drakt og teit lue. Endret 6. november 2004 av perpyro Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Julen er ikke en kristen høytid. Det var først i år 353 at kirken stjal julen, etter at de først hadde forsøkt å forby den. Da hadde man allerede feiret jul i mange hundre år. For øvrig: Why Christmas Should Be More Commercial Jo men like fult hadde det ikke vært for handelsstanden hadde det vært bare en høytid for spesielt interreserte. Kirka har tross alt ikke så mange tilhengere i dette landet, selv om de som er tilhengere greier til tider å lage mye bæ. (mye bæ men lite ull) Endret 6. november 2004 av perpyro Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Jula skal få bli ja, men det at Nidar fyller opp hyllene med julemarsipan, og coca cola dekorerer flaskene med julenisser og "julen 2004" allerede i slutten av september syntes jeg ikke er riktig.. - Vent til DESEMBER - www.giossjulatilbake.no Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Slutten på november/ begynnelsen av desember er rett tidspunkt å drukne butikker og alt i glitter og X antall millioner små lyspærer, IKKE før. -SirMaximus - som ikke er spesielt glad i det jula etterhvert har blitt. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 I dag har jeg drukket juleøl. Har desverre ikke råd til noen bytur på grunn av stramt budsjett når det nærmer seg jul. Ironisk? Lenke til kommentar
Vizio Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Det er så sykelig provoserende at julen skal starte så tidlig! Det ødelegger så totalt julestemningen når man, på julaften, er lei av julen! På torsdag var jeg på en narvesenkiosk hvor de drev å satt opp 2 svære "holdere" med masse julegodteri.. hadde julenissen sett det hadde han nok begynt å grine! Det er rett og slett deprimerende... Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 I dag har jeg drukket juleøl. Har desverre ikke råd til noen bytur på grunn av stramt budsjett når det nærmer seg jul. Ironisk? Nei. Men din somaliske guttevenn har kanskje noen kroner til overs. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 I dag har jeg drukket juleøl. Har desverre ikke råd til noen bytur på grunn av stramt budsjett når det nærmer seg jul. Ironisk? Nei. Men din somaliske guttevenn har kanskje noen kroner til overs. Har du også smakt juleøl, kanskje? Kom igjen, fjotten - dette blir for dumt. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Nei. Men din somaliske guttevenn har kanskje noen kroner til overs. BWHAHAHAA. Du er i slaget. Uansett, ja. Enig, latterlig at jula skal "begynne" så tidlig. Ingen som husker julemarsipansaken i fjor? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Nei, men en kosovoalbaner stakk en pipe i kjeften på meg som jeg tok en blås av. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Julebrus og Barenaked for the Holidays. Julestemning skulle vart hele året. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 jeg trodde coca-cola hadde trademarka julen og julenissen jeg... forøvrig...drit i julen, kunstig feiring uansett... vintersolverv derimot Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Gleder meg til jul snart.... julen begynner her i slutten av november. Ahhh det blir kanskje hytten i år også. Ifjor var vi hjemme og det er kjedelig. Hytten på kvamskogen med mye snø og bare natur. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Samma for meg. Jeg skjønner ikke at folk gidder bruke energi på å hisse seg opp (ikke rettet til noe her inne, eller trådstarter). Tips til marsipanelskere: Halvkilo marsipan koster 15-17 kroner om du kjøper den som ligger i kake-tilbehør-seksjonen. Mye billigere marsipan, og jeg synes i hvertfal den er like god. (Men pass på, så mye billig marsipan kan gjøre deg feit) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå