MiteS Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Som sikkert noen vet er det en funksjon i Windows som tillater fjernstyrt avslutting av Windows kalt Remote Shutdown. -> Run -> Shutdown -i Det jeg lurer på er: Hvordan kan jeg slå av alle maskinene i en fast ip range utenom min egen uten å skrive inn alle ip'ene hver gang. Lurer på dette siden jeg administrerer endel pc'er som skal slås av på slutten av dagen. Noen andre jeg kjenner har også funnet ut av denne funksjonen (desverre ). Så nå må jeg finne en måte hvor jeg blokkerer denne funksjonen på pc'en jeg sitter på. Noen som vet hvordan? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) hvis du gir meg ip-rangen og kommandoen så skal jeg lage scriptet for deg... kommer til å lage en linje pr pc, selv om det er 100.000 pc`r så tar det meg 5 min å lage, er derfor jeg må ha rangen Endret 6. november 2004 av aklla Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Det hadde vært kjempegreit gjort av deg 10.132.2.1 - .254 Har du noen forslag til hvordan jeg kan hindre at andre enn meg gjør dette? Sitter på en del av nettverket som har en annen ip-range. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 du har vel ikke kommandoen som skal brukes til å slå den av?? er vel sånn ca shutdown -m \\ip -s -t 01 hvis det er den, så er scriptet lagt til under si ifra hvis det er noe som skal endres... shutdown.bat Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Genialt! Jeg må desverre vente til mandag for og se om det fungerer, men det ser jo helt okei ut. Hva brukte du for å generere den filen? Tipper du ikke skrev alle ip'ene selv!? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 hehe, du tror ikke at jeg gidder å gjøre det for deg nei... brukte mIRC til det... Lenke til kommentar
nree Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 hehe, du tror ikke at jeg gidder å gjøre det for deg nei... brukte mIRC til det... hvordan da? (har hatt bruk for liknene mange ganger!!!) Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Hehe.. ikke for å klage, men det fungerer ikke Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 sa jo at du skulle si ifra.... skriv shutdown /? og finn ut hva du skal skrive... Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Mener det skal stå shutdown -m -s \\ip -s -t 01 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 merkelig.... når jeg kopierer kommandoen rett inn i cmd, så funker den, men når det ligger i en .bat fil så vil den ikke, skal se om jeg får sett litt på det her(på jobb) i dag.. Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Jeg har samme problemet.. :\ Skjønner det ikke. Skal se litt på bat script og sånt i dag.. Noen som vet hvor man kan "lære" seg slik scripting? Det er jo igrunn ganske enkelt, men jeg kan ikke bare gjette meg frem. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Jeg har samme problemet.. :\ Skjønner det ikke. Skal se litt på bat script og sånt i dag.. Noen som vet hvor man kan "lære" seg slik scripting? Det er jo igrunn ganske enkelt, men jeg kan ikke bare gjette meg frem. vet ikke, jeg har lært det meste med prøving og feiling, og litt google når jeg står fast med noe, men er det noe du trenger så kan du jo spørre meg evt. poste en post her, så kan jeg eller noen andre som kan svare på den, du kan lære en del av slikt også... Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Det er sånn jeg har lært hittil, men skal se om jeg finner noen bøker om akkurat det, må jo finnes ett sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå