Gå til innhold

EIZO L885 i ikke-nativ oppløsning?

John P.

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på om jeg skal kjøpe en 19" eller 20" LCD skjerm. Siden jeg driver mest med grafikk av ymse slag, kan jeg ikke kjøpe "noe dritt".

19" passer best for lommeboka, men leser jo her på Hardware.no at 20 tommere er overlegne.

Så har jeg tenkt litt på f.eks L885. Det står i testen at den er god til spilling også(selv om den er 20ms), men det jeg tenker på, er at disse skjermene jo har en nativ oppløsning på 1600x1200. Og det blir vel i tøffeste laget når man skal dra igang Far Cry, HL2, Doom 3 etc.

Så jeg lurte på om noen har erfaring med hvordan det er å spille spill på denne skjermen i ikke-native oppløsninger?

F.eks. i 1280x1024 og 1024x768.

Litt 'overkill' av en skjerm til spilling, men saken er at jeg spiller ikke så mye, men vil jo gjerne ha en god opplevelse når jeg først spiller.

-Har ellers tenkt på L768 og L797(som kommer snart, men som vil koste 11000,- !).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
L797 har jeg forøvrig stående her, så den kommer det en test av etter hvert ;)

Kult! :)

-Hadde tenkt å spørre om nettopp det også.

Synes riktignok det er noe dyrt for en 19", men det er mulig jeg spytter i litt ekstra hvis det viser seg å være 'verdt det'. Den skjermen er etter det jeg har lest rettet mot grafisk arbeid og 3D CAD osv., og skal være bra når det gjelder etterslep fordi den er rask på alle farger og ikke bare mellom hvitt/svart.

-Men du kan vel ikke si så mye om det før testen kommer...

Får vel vente på den da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...